Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack, ja det hoppas jag verkligen att jag blir:)
Jag tillbringar mycket tid i bilen, så det är enormt viktigt att trivas.

En annan sak, Polestar.
Enligt vad jag hört så skall det släppas polestar till D3 AWD?
Hur funkar det egentligen, kan man göra det på en tjänstebil eller blir det ett jävla liv då?
newbie111 skrev:Tack, ja det hoppas jag verkligen att jag blir:)
Jag tillbringar mycket tid i bilen, så det är enormt viktigt att trivas.

En annan sak, Polestar.
Enligt vad jag hört så skall det släppas polestar till D3 AWD?
Hur funkar det egentligen, kan man göra det på en tjänstebil eller blir det ett jävla liv då?
Du ska nog inte hoppas på för mycket på Polestar till D3 AWD. Polestar styrs ju som bekant (nåja, kanske inte officiellt men..) av Volvo och att lansera Polestar till D3 AWD vore att fullständigt döda försäljningen för D5.
Skulle Polestar funnits på D3 AWD, så skulle jag inte ha köpt D5 AWD.
XC60 blev min första automat, hade en 2.5T manuell innan. Tycker att D5är riktigt pigg faktiskt.. Speciellt i sportläge :).

Sen tycker jag personligen att XC60 är snyggare än sina konkurrenter.. För den summa som jag har lagt ut kunde jag även få en X3 eller Q5, dock inte lika bra utrustad .. då blev det en Volvo igen ..
Om polestar kommer till D3 AWD så lär den inte landa på D5-prestanda iaf. Runt 190hk kanske? Kanske 30-40 extra nm? De vill väl inte konkurrera med sina egna D5or.
Qualia skrev:Skulle Polestar funnits på D3 AWD, så skulle jag inte ha köpt D5 AWD.
XC60 blev min första automat, hade en 2.5T manuell innan. Tycker att D5är riktigt pigg faktiskt.. Speciellt i sportläge :).

Sen tycker jag personligen att XC60 är snyggare än sina konkurrenter.. För den summa som jag har lagt ut kunde jag även få en X3 eller Q5, dock inte lika bra utrustad .. då blev det en Volvo igen ..
Q5 ser ok ut, X3 gillar jag inte alls. XC60 är snyggast av de tre. Inredningen också numera med Sensus.

/ Jacob
jajon skrev:Om polestar kommer till D3 AWD så lär den inte landa på D5-prestanda iaf. Runt 190hk kanske? Kanske 30-40 extra nm? De vill väl inte konkurrera med sina egna D5or.
/ Jacob
Klart som korvspad att Polestar kommer att komma till den motorn och att det kommer att ge lika mycket effekt som i D5an

Dock får polestar inte börja sälja programvaran innans volvo själva slutat sälja D3an.

Titta på gamla D3/D5 (163/185 hk) där släpper man samma polestartrim som ger samma effekt (205). Men inte förräns volvo själva slutade sälja den motorn för att inte konkurrera med nyförsäljningen.
VolvoB20 skrev:Klart som korvspad att Polestar kommer att komma till den motorn och att det kommer att ge lika mycket effekt som i D5an
Hoppas att du har rätt!
VolvoB20 skrev:
jajon skrev:Om polestar kommer till D3 AWD så lär den inte landa på D5-prestanda iaf. Runt 190hk kanske? Kanske 30-40 extra nm? De vill väl inte konkurrera med sina egna D5or.
/ Jacob
Klart som korvspad att Polestar kommer att komma till den motorn och att det kommer att ge lika mycket effekt som i D5an

Dock får polestar inte börja sälja programvaran innans volvo själva slutat sälja D3an.

Titta på gamla D3/D5 (163/185 hk) där släpper man samma polestartrim som ger samma effekt (205). Men inte förräns volvo själva slutade sälja den motorn för att inte konkurrera med nyförsäljningen.
Jo, givetvis... Men det lär ju dröja ett par år innan det är dags. Både D3 och D5 AWD är ju helt up to date nu och det lär ju inte bli några större ändringar mer än mjukvaruförbättringar de närmaste åren. Skulle gissa på att Polestar släpps i samband med att nästa "generation" lanseras, som i fallet med när D5 totalrenoverades.

Men, den som väntar på något gott... :wink:
Som tjänst bil skulle jag nog undvika BSR. är ju trots Leasing. BSR erbjuder väl någon sorts garanti, men läs genom det noggrant innan du trimmar den.. Garanti lär ju ryka om du kör BSR.
För min del blir det nog polestar nästa månad..
Tack för alla synpunkter.
Har beställt bil nu och det blev.
D3AWD Summum man savile grey.

Ytterligare en fråga;
När jag väl fått bilen tänkte jag bekosta på den lite till ;-//
Vad skulle Ni valt, tonade rutor eller sidotrösklar på sidan?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Framvagnsinställning själv

För Volvo V50 Toe-in fram: 0,2° ±[…]

Solgardin bakdörrar

Det är något bakom dörrsidan och s[…]

Detektivarbete

Fjädern för huven? Minns inte riktigt hu[…]