Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jajon skrev:Hej allihopa.

Såg att interiören i XC60 äntligen har uppdaterats och att den fått samma display som V60/S60. Det har gjort att jag nu tagit beslutet att köpa en ny volvo och hoppa ner ett steg i storlek från min nuvarande XC90. Jag kommer ha den som tjänstebil på min firma.

Jag har egentligen bara några få krav: automat, AWD (aldrig mer FWD...), Premium Sound+subwoofer, tillsatsvärmare med timer (med summumpaket i grunden). Min kravspec utesluter tyvärr de flesta lagerbilarna eftersom Premium sound är en av de sista prylarna som bilhandlarna lägger in på en i övrigt fullsmetad bil och då kostar de oftast runt 500k vilket tyvärr är för mycket (och jag har ingen användning för BLIS, adaptiv farthållare, keyless drive osv..).

Så jag har slängt ihop följande bil:

* XC60 D3 AWD med Automat i ice-vit färg
* Summum

extrautrustning utöver summum:

* Premium Sound
* Subwoofer
* Tillsatsvärmare med timer
* R-design sportratt (klart skönare än originalratten)

Är det något som ni tycker att jag har glömt som man "måste ha" - motivera gärna varför...

När jag bygger ovanstående bil på nätet kostar den cirka 436k. Priset jag har fått från en handlare är 400800. Är det en bra rabatt eller tycker ni att det finns mer att skruva på priset?

Handlaren verkar inte vilja ge mig någon preliminär leveranstid - jag antar att det betyder lång väntan. Är det orealistiskt att tro att den kan komma innan sommarsemestern (juni)?

Tack för era tips!

/ j

Volvo on-call. Fjärrstart av dieselvärmaren med en iPhone app alternativt SMS. samt en hel del mer som ingår.
VolvoB20 skrev: Om jag hade 600.000 skulle aldrig köpa en bil för 300.000 och sedan plocka på tillval för 300.000 till, nä då hade jag köpt en bil för 600.000 istället. Men alla är vi olika.....och prioriterar olika.
Vänta lite nu..

Får man "mera" bil om man köper en bil som kostar 600,000kr? Än om man betalar 300,000kr för bilen och lägger till tillval för 300,000kr?
Sharkbait skrev:
VolvoB20 skrev: Om jag hade 600.000 skulle aldrig köpa en bil för 300.000 och sedan plocka på tillval för 300.000 till, nä då hade jag köpt en bil för 600.000 istället. Men alla är vi olika.....och prioriterar olika.
Vänta lite nu..

Får man "mera" bil om man köper en bil som kostar 600,000kr? Än om man betalar 300,000kr för bilen och lägger till tillval för 300,000kr?
Både ja och nej. För 600 k får man en nästintill naken 535 d f11 den är bra utrustad från början och har allt man behöver + en djävligt trevlig motor.
I volvo väg får man en fullt utrustad xc60 d5/t6 för dom pengarna. Undrar viken av dessa bilar kommer sänka mest glädje och premium känsla till sin ägare?
Testade hastighetsberoende servo häromdan. Fan vad skönt det var. La till det på bilen. Vad tycker ni om den?
Et flott tilvalg for få kroner.
Den som kjører bilen får et valg etter eget ønske. Og er en god hjep ved parkering.
Mvh Twendor
jajon skrev:Testade hastighetsberoende servo häromdan. Fan vad skönt det var. La till det på bilen. Vad tycker ni om den?
den har jag alltid haft på mina bilar sen när den blev tillgänglig,tycker att den är kanon.
mojja skrev:
Sharkbait skrev:
Vänta lite nu..

Både ja och nej. För 600 k får man en nästintill naken 535 d f11 den är bra utrustad från början och har allt man behöver + en djävligt trevlig motor.
I volvo väg får man en fullt utrustad xc60 d5/t6 för dom pengarna. Undrar viken av dessa bilar kommer sänka mest glädje och premium känsla till sin ägare?
Exakt, likadant när jag valde denna bilen, Jag kunde tagit en skoda eller ford med liten motor och pulat den fulla med optioner för min budget. Eller men mindre volvo med snikmotor och många paket. Men valde istället "mera bil" och "mindre utrusting"för samma peng och tog en XC70 D5 istället med sparsamt med extrautrustning.

Men jag vet att det är mycket ovanligt att tänka så, De flesta verkar prioritera extrautrustning och sumflum högre än mesta möjliga grundbil
VolvoB20 skrev: Exakt, likadant när jag valde denna bilen, Jag kunde tagit en skoda eller ford med liten motor och pulat den fulla med optioner för min budget. Eller men mindre volvo med snikmotor och många paket. Men valde istället "mera bil" och "mindre utrusting"för samma peng och tog en XC70 D5 istället med sparsamt med extrautrustning.

Men jag vet att det är mycket ovanligt att tänka så, De flesta verkar prioritera extrautrustning och sumflum högre än mesta möjliga grundbil
Men du har väl Momentum? Eller Kinetic med Xenon? Låt mig gissa: solidsvart, Momentum, HP-stereo+sub, fast krok:)/PH
Så kom mardrömsbeskedet... Har haft på det på känn dock.

Nytt leveransdatum blir nångång i slutet av Augusti. Beställning Februari...

Nu måste jag bestämma mig om jag ska vänta och skaffa en skrotbil under tiden eller om jag ska leta efter en lagerbil. Blir dock svårt att hitta en lagerbil med de önskemål på utrustning som jag har.

/ j
jajon skrev:Så kom mardrömsbeskedet... Har haft på det på känn dock.

Nytt leveransdatum blir nångång i slutet av Augusti. Beställning Februari...

Nu måste jag bestämma mig om jag ska vänta och skaffa en skrotbil under tiden eller om jag ska leta efter en lagerbil. Blir dock svårt att hitta en lagerbil med de önskemål på utrustning som jag har.

/ j
Argh.... :cry:

Gavs det någon förklaring?

Japan? Har hört att de automatiska lådorna skulle vara ett bekymmer. Min säljare sa inget till mig idag när jag ringde och adderade lite utrustning. Jag har leverans V.18-V.20. Jag beställde min bil V.6

Det lilla plåstret är väl att det blir en MY12 ivf...?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]