Lustig ton i denna tråd, spydiga inlägg och billiga poäng verkar prioriterat från vissa håll. :roll:
Volvo i Sverige har det tillbehöret det snackats om tidigare i tråden för de som vill ha ett reservhjul:
http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb ... VCC-415802
Duger inte det så får man väl helt enkelt se sig om efter ett annat märke eller modell, svårare än så behöver det inte vara. :)
För övrigt verkar Collin ha missuppfattat vad V60 är för typ av bil, han kallar det en lyxkombi medans Volvo själva anser att det är en sports wagon. Collin verkar därefter ha bedömt V60 utifrån liknande premisser som för en V70II när han tar upp barnvagn. Han ger däremot en förklaring, huruvida karln har rätt eller inte har jag inte en aning om, till varför reservhjulsbaljan är borttagen:
"V60 är lika lång som fyradörrarsversionen S60. Och båda är så korta att Volvo tagit bort reservhjulsbaljan för att inte inkräkta på benutrymmet i baksätet."
Jag skulle tippa på att det är endel av sanningen tillsammans med det som Carman redan nämnt att det ska vara ett strömlinjeformat chassie för förbrukningens skull plus att det kostar för mycket att göra om en befintlig platta som används i x antal modeller. Är givetvis en gissning från min sida men skulle tro att sanningen inte är långt ifrån.
Men om man vill veta exakta orsaken kan man ju alltid testa med att kontakta Volvo. :)