Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robertson
Jag har kört ungefär 100 km idag och hade farthållaren inställd på 80 km/h. Ska ställa den på 82 km/h på vägen tillbaka. Varvtalet borde bli ungefär 1608 rpm då ;-)
av Robertson
Idag vid körning på landsvägen körde jag över några "gupp" så fjädringen fick jobba lite mer än vanligt och hörde då riktigt tydligt knakande. Lät som det kom någonstans under växelspaken, kanske lite längre fram. Hastigheten var ganska exakt 100 km/h. Blir väl att åka till verkstaden så de får kontrollera det.

Kanske har det någon koppling med det oljudet vissa har på sina V60?
av Robertson
Hur ska det här med Lock-Up fungera? När jag kör i 85 km/h och manuellt väljer 6:an så ser jag att var talet sjunker en aning. Borde det inte vara samma som i läge D vid den hastigheten?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Robertson skrev:Hur ska det här med Lock-Up fungera? När jag kör i 85 km/h och manuellt väljer 6:an så ser jag att var talet sjunker en aning. Borde det inte vara samma som i läge D vid den hastigheten?
Varvtalet sjunker märkbart när en lådan låser växeln. Borde inte vara skillnad på manuellt eller D. När lådan är helt kall kan den slira lite extra, men det fr.a. på de lägre växlarna. 6:an borde låsa omedelbart.
av Robertson
Sådär ja. Idag blev jag påkörd av en som backade ut från en parkering. Min höger bakfälg tog skada och skärmkanten lika så. Vi kom överrens på plats hur det hela hade gått till. Ringde mitt försäkringsbolag som promt skulle skicka papper till mig att visa för verkstaden som ska laga. Fick även ett epost som sade att det var motparten som var vållande. Så för mig blir det inga ekonomiska förluster att tala om, men det är inte det som är problemet. Känns riktigt trist på min fina bil. Tror ni att det verkligen går att återställa bilen till dess tidigare skick, som var fläckfri?

Undrar om de klarar av att matcha lacken. Fälgen får jag väl en ny. Ska besöka verkstaden i morgon och höra vad de säger...

En trött och olycklig Robertson. :cry:

- edit - Bilder: http://i.imgur.com/A4opQ.jpg http://i.imgur.com/QSwMX.jpg
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Usch va trist!! :( :???:

Förstår inte att det är så många som inte kan köra bil, men som ändå sätter sig bakom ratten.... (S)

Har du tur går det att polera plåten, fast det är inte säkert då gruset förmodligen har satt rätt djupa spår. Bakkofångaren går att beställa färdiglackad från Volvo. Det hade jag föredragit framför att någon extern skulle lacka. Har tyvärr erfarenhet av dåliga reparationer.... :x
Användarvisningsbild
av PalmE
Skulle tippa på att dom inte beställer en ny färdiglackad utan att dom lackar om den, eftersom den är hel och bara repad. Alltid tråkigt att behöva lacka om en ny bil, det blir ju aldrig lika bra som det va innan tyvärr...
av Steff 99
Inga buckolor, då hade jag sett till att det fixades via "spot repair" där man bra lackar det som är skadat.
Gjorde det på min förra V70 då en smitare körde på bakstötfångaren, skrapade av lacken på ca 3 dm.
Totalt omöjligt att se efter spot repair.
av Steff 99
Vad jag avser är att man lackar mitt på en yta inte hela stötfångaren bara där den är skadad, lika på skärmen, bara där den är skadad....omöjligt att se var man avslutat med ny lack.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]