Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Inladdat och klart i bilen! Får hoppas den är hyfsat färsk.
Uppdaterat här också. Var dock tvungen att stänga av bilen några ggr under uppdateringen, men det verkar ha funkat ändå.
Ska bli intressant att se hur denna inbyggda navi står sig mot tidigare externa navigatorer på kontinenten i sommar...
Den är rätt bra, men det gäller att vara vaken på avfarter etc. Ofta visar den bara att du ska "ta avfarten" men det kan finnas 3-4 fält på avfarten som leder till olika platser. Gamla sensus rti (2011-2013) var faktiskt mindre dålig på just det.
Kan man uppdatera med den gamla versionen kvar på USB minnet eller måste det vara tomt. Det tog ju 2,5 timmar att ladda ner förra gången till ett USB: minne på min stationära dator. Jag tänker som att mycket är likt och kan vara samma.
Det är när volvo släpper ny karta som man är glad för sin 250 Mbit internetlina :lol:
Hade dock önskat ett smartare sätt att uppdatera på, inkrementell uppdatering hade varit nåt.
Inte storleken som sagt som stör mig, utan tiden det tar att föra över till bilen och att den måste
vara igång under tiden, vilket i mitt fall (car port en bit från lägenheten) innebär att jag får antingen
sitta i bilen eller köra runt med den :roll:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 35

Min V90 D4 med adblue har på ett år oc[…]

V60 T3 -2011 Turbo laddar inte

Min lösning för framtida ”sök[…]

Vibrationer vid gaspådrag C70