Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken färg?! *Omröstningen avslutad.. jag bytte till Power Blå!* :)

Vit solid
1
2%
Röd solid
10
20%
Svart solid
3
6%
Power Blå Metallic
16
31%
Flamenco Röd Metallic
Inga röster
0%
Bright silver Metallic
1
2%
Inscription Electric silver
12
24%
Seashell beige Metallic
8
16%
I Teknikens värld finns en provkörning av Passat GTE. Hur kommer det sig att Passaten skiljer så i pris mot V60? Handlar det om utrustning o.s.v.?
Annars tycker jag V60 hybriden verkar riktigt häftig. En bil man uppskattar om man tycker om ny teknik :)
Användarvisningsbild
av mgmannen
AutoFredrik skrev:I Teknikens värld finns en provkörning av Passat GTE. Hur kommer det sig att Passaten skiljer så i pris mot V60? Handlar det om utrustning o.s.v.?
Annars tycker jag V60 hybriden verkar riktigt häftig. En bil man uppskattar om man tycker om ny teknik :)
Har testat att bygga respektive bilar på nätet och när jag laddat på så mycket jag "vill" ha så landar V60 på cirka 530.000 och Passaten på 500.000, båda då med liknande utrustning. Då är V60:n fyrhjulsdriven, så det anser jag vara ett plus och Passat är bensindriven vilket är ett minus. Dock tror jag det är mycket utstuderat av VW så att de ligger under V60 i pris. De vill sno kunder...
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är inte intresserad av Passaten över huvud taget heller. Bara en sån sak som hur dom hanterar sin verkstad och kundmottagning gör att jag aldrig kommer köpa en VW... igen...
Vi har en Caddy Maxi i firman i Stockholm.. och jag har haft oturen att behöva besöka verkstan där ett par gånger.
Systemet med Personlig servicetekniker som Volvo har är en utopi i jämförelse med VWs kundhantering. Man får vänta en jä**a massa innan man får komma fram till nån som bokar en tid till då man kan få komma föra att få boka en tid med nån annan. Det är helt sanslöst.. Bara att lämna in en nyckel tog 25 minuter sist. :evil:
av Ronne
joel80 skrev:Men rattvärme kan man inte förstyra va? (Hade varit fint att kunna sätta igång den via voc.. Hade räckt med det ibland.
Jo på TE modellerna har du funktionen förkonditionering . Då kan du värma både ratt och säten i förväg.

Och när det är varmt så kan du starta ac:n och kyla bilen i förväg.
Användarvisningsbild
av joel80
Åh faan.. att jag kunde styra värme och kyla i förväg visste jag.. men inte att man också kunde förvärma säte.. och ratt. Men som andra säger, känns ju nästan dumt att förvärma ratten om den blir varm på 1 minute.. samma sak med sätet.. där tar det ju oftast inte mer än en minut innan man känner hur baken börjar få värme. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Jo.. Men man behöver ju inte sätta igång den värmen 20-25 min innan som man gör med kupévärmen.. Då står den ju och eldar i onödan (av huselen alltså..) :)
Användarvisningsbild
av Momentum
joel80 skrev:Jo.. Men man behöver ju inte sätta igång den värmen 20-25 min innan som man gör med kupévärmen.. Då står den ju och eldar i onödan (av huselen alltså..) :)
Är det ingen termostat inblandad då det gäller värmen i kupén?
Blir det hur varmt som helst i kupén?
Om man värmen ratten och sätet så ingår ju det i uppvärmingen av kupén och förhoppningsvis värmer man mindre med kupévärmaren?
Sen handlar det väl ofta om hur man upplever det hela, om sätet och ratten är varma så kanske man tycker att något lägre kupétemp är helt ok
Användarvisningsbild
av joel80
Den ska värma till tidigare satt temperatur om jag förstått det rätt. Sen håller den det den till tiden man satt. (Om man alltså satt en avresetid i VOC och inte bara direktstartat.) Hur ratt o säte funkar i samband med det vet jag inte än. :)
av ef98dpa
Bra köp! Jag var också inne på Powerblå, men valde bort det för att hålla nere månafskostnaden. Jag är nöjd ändå med solidsvart(ja, den är oftast skitig, ja, jag har garanterat restvärde)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
Köpråd V60 Recarge

den lilla batteriet kommer du ~2.5-4mil typ medans[…]

Hej Hur är det med Volvos laddhybrider skall[…]

Använd trodo.se eller aeromotors.se Febi Bil[…]

12V-uttaget i mittkonsolen.