Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NorskDrive
Jeg er Norsk og kjører en 2013 Xc70 D4.
Kontaktet nærmeste forhandler i Sverige og fikk lagt inn Polestar trim.

Var ingen restreksjoner på om bilen var solgt ny i Norge eller ikke. Og alle garantijobber har gått smertefritt i ettertid også.
av Termik
~Kalle~ skrev:Ja nu finns 181 hästarn med ->215 :D :D
polestar.png
Bara invänta en kampanj då, 6900 kan jag tänka mig att betala men 9200 är för mycket :|

/Kalle
YES!! Äntligen! Bild
av Twendor
NorskDrive skrev:Jeg er Norsk og kjører en 2013 Xc70 D4.
Kontaktet nærmeste forhandler i Sverige og fikk lagt inn Polestar trim.

Var ingen restreksjoner på om bilen var solgt ny i Norge eller ikke. Og alle garantijobber har gått smertefritt i ettertid også.
Har tydeligvis blitt en endring på dette.!

Fikk tilbud på Polestaroptimalisering av min XC60 my12 hos samme forhandler midt i sverige i september 2013.
Det ble derfor et stort sjokk når de ikke kunne utføre dette under servicen jeg hadde tenkt å få utført på V60 nå i juli.?
Blir å ta kontakt med andre Volvo verksteder i sverige over helgen.

Det blir for mye strul med Rica........ der må man sende inn styringsenheten og det vil ta mellom 5-7 dager å få utført en trimming.
Eller ta turen til hovedkontor i Gøteborg og 2500 km tur/retur.

Twendor
Användarvisningsbild
av meko
~Kalle~ skrev:Ja nu finns 181 hästarn med ->215 :D :D
polestar.png
Bara invänta en kampanj då, 6900 kan jag tänka mig att betala men 9200 är för mycket :|

/Kalle
Nice!! :D :D :D (Kul att bromsarna blev bättre över en natt också. Hade känts lite otäckt annars! :wink: )
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Då har man fått ny mjukvara i bilen och ett fint paket :wink:
Bild

Kan bara säga..Köp :D Känns mer än vad som syns på pappret och den växlar tidigare (vid lugn körning) och snabbare
av Termik
~Kalle~ skrev:Då har man fått ny mjukvara i bilen och ett fint paket :wink:
Bild

Kan bara säga..Köp :D Känns mer än vad som syns på pappret och den växlar tidigare (vid lugn körning) och snabbare
Tell me more! Bild Funderar starkt på att optimera min D4 AWD. Skulle vara intressant att höra lite mer hur du upplever skillnaden
Användarvisningsbild
av Rillee
Hade jag haft en d4 awd så hade jag inte tvekat
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Stor skillnad på hela registret, växlar upp tidigare än förut vid normal körning fast axet är snabbare.
Den tvekar inte när man ska ut från korsningar, rödljus som den gjort tidigare, den drar snabbare och slirar mindre i lådan.
Omkörningar går i ett huj :wink:

Gjorde ett test på ca 700m 3an i 60 och pellen i botten. Före polestar var jag uppe i 150, efter polestar 180, så nog går det fortare :wink:

Klart värt pengarna, bara besiktning som återstår, ringde till opus som skulle ha över 1100kr :x Ska kika runt på andra aktörer imorn..
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Har inte fyllt mer än 3ggr på 8000 mil […]

Sälj som skrotbil och köp en annan. F&ou[…]

Lackade plastdetaljer

Om det är 1k bättringsfärg brukar d[…]

Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]