Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
DJCocktail skrev:För mig fungerar appen bra med min MY14. Däremot så går det åt enorma mängder data på min telefon sedan jag skaffade VOC. Flera hundra mb/dygn. Är det normalt? Någon som har samma erfarenhet?
Märkligt , men VOC tar ingen data från din telefon eller bilens simkort ( VOC har ett "virutuellt" eget sim som man inte kan se eller komma åt.

Om det går åt "data" från telefonens eller bilens sim kort så är det Sensus systemet appar som är boven , du kanske laddar ner musik eller nått med apparna :roll: :roll: :roll: :roll:
av DJCocktail
Nej, det är ju så jag också har uppfattat det. Därför jag blev så förvånad när det helt plötsligt gick åt mellan 100-700 (!) mb/dygn i datamängd. Den stora ökningen skedde från och med dagen jag hämtade bilen från återförsäljaren. Jag har inte systemet med appar i bilen så det kan inte bero på det... Mycket märkligt som sagt...

Har fått statistik från teleoperatören över hur mycket data som förbrukats varje dygn och det är enorma mängder som sagt.
Användarvisningsbild
av joel80
Installera ett program i mobilen som övervakar data och så så kan du kanske se vad det är som tar data.. VOC ska inte ta speciellt mkt.
Användarvisningsbild
av leiwi
joel80 skrev:Installera ett program i mobilen som övervakar data och så så kan du kanske se vad det är som tar data.. VOC ska inte ta speciellt mkt.

VOC är helt oberoende av din mobil ,VOC fungerar oavsett om du har mobil eller ej
Användarvisningsbild
av joel80
Vad jag förstår har han såklart installerat appen i sin mobil, därav har han appen som kopplar upp sig mot bilen.

Vad jag funderar på är om DJCocktail på nått vis "delar ut" uppkoppling från sin mobil till bilen när han är i den, och vad som i såfall drar data när han gör det.

Men först borde han få koll på vad det är för något i mobilen som faktiskt tar data, det kan man göra med diverse appar.
T.ex den här för android: https://play.google.com/store/apps/deta ... nter&hl=sv
Kör du I-fån finns det säkert nån liknande som funkar likadant...
Användarvisningsbild
av C.W.
joel80 skrev:Vad jag förstår har han såklart installerat appen i sin mobil, därav har han appen som kopplar upp sig mot bilen.

Vad jag funderar på är om DJCocktail på nått vis "delar ut" uppkoppling från sin mobil till bilen när han är i den, och vad som i såfall drar data när han gör det.

Men först borde han få koll på vad det är för något i mobilen som faktiskt tar data, det kan man göra med diverse appar.
T.ex den här för android: https://play.google.com/store/apps/deta ... nter&hl=sv
Kör du I-fån finns det säkert nån liknande som funkar likadant...
@joel80 vad har du för värden på VOC appen..som jämförelse
100-700 mb låter väldans mycket även om man har den på och kollar hela tiden
(I)
Användarvisningsbild
av Zanders
Hämtade ut min bil 29 jan och använder voc dagligen flera ggr. Den har dragit 16mb totalt sen jag hämtade ut den.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har inte haft nått program för övervakning så jag vet inte vad VOC-appen dragit. Har gammalt abb till telefonen med fri data så jag har inte haft anledning att bry mig.. Gör inland av med 20-30gb/månaden via telefonen.. Använder den som modem rätt ofta.

edit: Kunde ju kolla ändå! Behövde ingen app för det i android, tänkte inte så långt. :)
(Kolla 2 inlägg nedåt.)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Kite
Senaste veckan har VOC appen använt 1,18MB på min telefon. Tror det är något annat på din telefon som drar data. [img]
uploadfromtaptalk1424508674208.png
uploadfromtaptalk1424508674208.png (234.26 KiB) Visad 419 gånger
[/img]
Användarvisningsbild
av joel80
Min hade inte dragit mycket senaste månaden den heller..
(Kunde ju kolla utan app, tänkte inte på att man kunde se apparna separat...)
data.jpg
data.jpg (37.86 KiB) Visad 438 gånger
Dom "topparna" på nån halv mb per gång är troligen då jag gått igenom och skrivit körjournalen. Då man man ju öppnat varje resa och fått en liten kartbild laddad på några kb.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]