Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Helrätt med Talitha fälgar, jag har ju kört med dom i silver i några år. Väldigt ovanlig fälg på XC60, och i min smak den snyggaste, även om jag föredrar dom i silver som jag har :)
av ansjo
Lite ångest vilken färg jag ska ha, svart eller mörkgrå? Silver är snyggt det med, men vill ha en annan färg för att bryta av lite. Någon som har bild på sin xc60 med Talithafälg? Google ger inte så mycket...
Givetvis kommer det bilder, men vinterdäcken får vara på någon månad först.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Köp inte svart :) Då har du garanterat en ännu mindre unik bil även fast dom flesta färger är vanliga.Av 10 st XC60:s ser jag 8 svarta. Men jag tycker karossen på XC60 gör sig snyggare i ex den brunfärgen ovan helt klart.

Själv köpte jag en V60 OCR blå. Men olika färger passar olika bra på olika karosser. Tycker däremot att OCR blå inte passar lika bra på XC60. Vet inte varför. Smaken är som baken :)
av ansjo
Det blev de mörkgrå istället, de ser mjukare ihop med bilen och lite ovanligare :).
av Linqid
volvobrasse skrev:Köp inte svart :) Då har du garanterat en ännu mindre unik bil även fast dom flesta färger är vanliga.Av 10 st XC60:s ser jag 8 svarta. Men jag tycker karossen på XC60 gör sig snyggare i ex den brunfärgen ovan helt klart.

Själv köpte jag en V60 OCR blå. Men olika färger passar olika bra på olika karosser. Tycker däremot att OCR blå inte passar lika bra på XC60. Vet inte varför. Smaken är som baken :)
Jag tror han syftar på färg på fälgen, bilen är redan byggd. :wink:
Användarvisningsbild
av Diplomaten
ansjo skrev:Lite ångest vilken färg jag ska ha, svart eller mörkgrå? Silver är snyggt det med, men vill ha en annan färg för att bryta av lite. Någon som har bild på sin xc60 med Talithafälg? Google ger inte så mycket...
Givetvis kommer det bilder, men vinterdäcken får vara på någon månad först.

Säger som såhär..Nej nej nej till Svart, vit och Twillight Bronze!

Både inne på Volvos område och ute i trafiken ser man i stort sett bara XC60 i dessa 3 färger..sällan man ser någon sticka ut!

Färgen gör ju trots allt det mesta av första intrycket.

Vill du ha svar från en erfaren långtidsanställd Volvogubbe så säger jag såhär: Saville Grey, Flamenco Red, Bright Silver eller Rich Java.

Sen så finns ju inscription färgerna, kostar dock en del extra.

Eller vänta, har jag tolkat frågan fel? Var frågan om färg på fälgarna eller bilen? :D

Har själv precis beställt en XC60 Ocean Race i Silver Bright vilket sticker ut enormt då de flesta väljer den nya Ocean Blå II färgen.
av ansjo
Fälgarna, bilen står redan hos ÅF :D
av Mccartney
ansjo skrev:Fälgarna, bilen står redan hos ÅF :D
Var du inte nöjd med xc70in? Eftersom du hade polestar på den så var det väl rätt bra fart i den?
av ansjo
Jodå, jag har varit jättenöjd med just den biten men växellådan har varit lite orolig i växlingarna trots ett antal besök på verkstaden. Nu den senaste månaden har den dock gått som en dröm givetvis, men det ska samtidigt bli kul med den nya lådan :).
Det jag vet jag kommer sakna är 4-hjulsdriften när det är uselt väglag, samt att det greppar när man drar iväg. Men det får bli nästa gång :roll:...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo