Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iigloo
EjS skrev:Går det inte att prata garantisaker med annat volvoverkstad än där du köpte bilen?

Tog min svensksålda xc60 med från Sverige till Danmark och fick fin garanti och goodwill i dk.

Det var bara den 4 års gratis servicen som bara gällde åf där jag köpte bilen (Bilia Malmö).
Har testat och de hänvisar till Brabil. "Någon måste stå för kalaset".
Användarvisningsbild
av laser2
iigloo skrev:
Om det är garanti så är det väl i slutändan Volvo Cars som står för kalaset?
Köpte min bil på VolvoBil i Göteborg, har tagit 2 garantiärenden, efter flytt till Stockholm, på Bilia (Haga Norra resp Segeltorp) utan något knot.
Användarvisningsbild
av fjohan82
laser2 skrev:
iigloo skrev:
Köpte min bil på VolvoBil i Göteborg, har tagit 2 garantiärenden, efter flytt till Stockholm, på Bilia (Haga Norra resp Segeltorp) utan något knot.
Samma här. Min är köpt på Upplands motor och Bilia har bytt en koppling på nybilsgarantin. Inga som hellst frågor.
Användarvisningsbild
av iigloo
fjohan82 skrev:
laser2 skrev:
iigloo skrev:
Samma här. Min är köpt på Upplands motor och Bilia har bytt en koppling på nybilsgarantin. Inga som hellst frågor.
Då kan vi konstatera att problemet är brabil då de inte vill hjälpa mig eller andra volvoverkstäder så fort mitt regnr nämns
Användarvisningsbild
av EjS
Åk till nån annan certifierad Volvoverkstad.

Verkstan blir kompenserad av Volvo för åtgärd av garanti - men verkstan måste såklart gå in i Volvos system och kolla om det är en sak där det finns garanti eller goodwill. Är det ett komplicerad problem får de ta kontakt till Volvo centralt.

Kan bara säga att det funkar kanon i dk. På det sätter gör verkstan ju affär när du kommer dit med garantiproblem.

Sedan kan du ju skicka rödvin till din gamla handlare för att han var så tydlig med att skrämma bort dig.
av Lövet
Nybilsgaranti är en sak. Begagnat är en annan sak, där måste du vända dig till den handlare du köpt av. Eventuellt en annan handlare inom samma kedja men det är upp till handlaren. De flesta exempel ovan verkar vara nya bilar.
Användarvisningsbild
av iigloo
Lövet skrev:Nybilsgaranti är en sak. Begagnat är en annan sak, där måste du vända dig till den handlare du köpt av. Eventuellt en annan handlare inom samma kedja men det är upp till handlaren. De flesta exempel ovan verkar vara nya bilar.
Jo, tyvärr är det en beg. :(
Användarvisningsbild
av SvenB
Lövet skrev:Nybilsgaranti är en sak. Begagnat är en annan sak, där måste du vända dig till den handlare du köpt av. Eventuellt en annan handlare inom samma kedja men det är upp till handlaren. De flesta exempel ovan verkar vara nya bilar.
Det stämmer nog inte alltid. Maxi-Trygg, som Bilia erbjuder, är det Volvia som står för. De flesta Volvohandlare har motsvarande, men kallar det ibland olika. Jag köpte min nuvareande bil hos Bilia Segeltorp. Jag frågade både där och senare hos Skobes om eventuella garantianspråk kunde hanteras av Skobes. det var inga problem enlig båda dessa. Nu behövdes det aldrig :D
av Lövet
Maxi-Trygg är rent formellt en försäkring, det är inte riktigt samma sak som att försöka reklamera med stöd av konsumentköplagen som är fallet här.
av Christerv70
iigloo skrev:
iigloo skrev:Det blev en V60 D5 R från BraBil i Kungsängen. Riktigt bra bemötande. Prutmån fanns och bra i inbyte. Rekonditioneringen var proffsigt utförd!
Jag får ta och revidera mitt betyg KRAFTIGT.

Har ägt bilen nu i c:a ett år och hunnit knappt 400mil med den (kör mest med firmans bilar) och en hel del fel har dykt upp som jag har åtgärdat.

Bemötandet under dessa reklamationer har varit under all kritik. De svarar inte, de är otrevliga, ljuger och försöker slinga sig ur konsumentköplagen.

Alla samtal har jag skött med trevlig ton och senast blev jag utskrattad, kallad för jävla idiot och fick "luren i örat" när jag upplyste om konsumentköplagen och att jag tyvärr ser mig tvungen att gå vidare med ärendet då de behandlat mig som de gjort.

Så för min del med min erfarenhethet så håll er undan BraBil i stockholm. Vänd er till någon annan återförsäljare.

Det handlar inte bara om att vara trevlig när något ska säljas. Hela ägarupplevelsen är viktig.
Tråkigt att läsa om dina upplevelser. Själv har jag köpt tre bilar på firman och en privat till min fru på BraBil, dock i Enköping där dom har en säljare som är superbra. Men vi har alltid använt oss av verkstaden i Kungsängen och fått riktigt bra service. Därför blir jag nyfiken på vad som hänt? Vad är det för fel dom vägrar laga?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]