Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nicco
leiwi skrev: Jag vet men trafikverket använder det för miljöklassning :D :D

Det spelar ju ingen roll om bilen är tillverkad 2014, 2015, eller 2016. Beräkning av fordonsskatt och utsläppsgräns för miljöbil är fortsatt samma.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/vag ... befrielse/
http://www.transportstyrelsen.se/sv/vag ... katt-2015/

Den dagen det beslutas om ändringar som endast gäller bilar registrerade efter ett visst datum kan det däremot ha betydelse, men några sådana ändringar finns ännu inga beslut om.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Pratade med min säljare idag om V60 R-design, och skulle jag beställa en idag så skulle jag inte få den först i Augusti. :)
av Mccartney
nadderf skrev:När fick ni mailet att bilen var byggd? Fick detta i torsdags men volvohandlaren hade fortfarande inte fått in den.
Tog 2 veckor för mig.
av nadderf
Mccartney skrev:
nadderf skrev:När fick ni mailet att bilen var byggd? Fick detta i torsdags men volvohandlaren hade fortfarande inte fått in den.
Tog 2 veckor för mig.
2 veckor ytterliggare att få bilen efter att mailet kom? Rullar alla bilar via Volvo Göteborg innan dom går till ÅF?
av Petzzon
svedan skrev:
volvoofc skrev:Skulle bara checka MinVolvo-sidan innan jag skulle sova (standard vid det här laget) och ser att bilen ÄNTLIGEN blivit kölagd! Det står inte längre "planerar produktionsstart". Känns som ett litet steg framåt! Bilen beställdes 16 februari. Fick då leveranstiden 8-9 veckor. Det verkar ju inte hållas med tanke på att det redan gått över 5 veckor och det står 13 veckor kvar. Leveranstiden på en 2016 xc60 ligger alltså på början av Juli för tillfället. Känns väldigt långt fram...
Beställde 17 mars
xc60 OC awd med alla paket
Leveransstatus 2015-03-26
3452 före i kö tills bil byggs i Gent
12 veckor till leverans
(beräknad v.25)
Vi beställde vår XC60 D4 ORE den 9/2, just nu visar det på leverans v.30, känns inte rättvist. Förstår inte varför vår blir så sen.
Har ni backkamera i era specar?
av ErikXC60
Jag har tanke om att det tar 2 v att leverera den. Det kan vara att de väntar in fler bilar som ska till samma ställe eller närheten. Det kan även stå i kö för att testas eftersom de bygger 54 bilar per dag. Det här vara bara en tanke :lol: :roll:
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 203

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]