Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeman
SurfarHy skrev:
ErikXC60 skrev:Volvo börjar tillverka MY16 v.20 :lol:
Varifrån kommer denna info?
"It is known..." (kollar lite för mkt på tv :))
Användarvisningsbild
av leiwi
Om det är MY15 eller MY16 på de bilar ni beställt och det inte är några större förändringar i teknik eller utförande( vilket det inte brukar vara på bytet på våren utan dom större förändringarna sker på Hösten) så har det inte så stor betydelse , den gången bilen skall säljas så är det "fordonsår" som kommer att räknas
och det kommer att vara 2015 året ut för bilar producerade under 2015 . Det där med modellår (MY ) och fordonsår har skapat en del förbryllande .
:shock: :shock: :shock: :shock:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Fortfarande är det under modellår de stora nyheterna kommer, sen kan det tilläggas något på bilar från v.46. Men jag skulle vilja påstå att det är bättre att köpa en tidig MY16 som är inreggad år 15 & att det är sämre att köpa 15 årsmodell & få den levererad nu i maj!
av nadderf
simonhalmstad skrev:Men jag skulle vilja påstå att det är bättre att köpa en tidig MY16 som är inreggad år 15 & att det är sämre att köpa 15 årsmodell & få den levererad nu i maj!
Varför är det sämre att köpa en på våren om det är samma bil?
av nadderf
Beror ju helt klart på vilken man beställt, väntar på en D5 awd manuell och där är ingen större förändring. Ska man säga så, så det ju alltid bättre att vänta för alltid någon liten detalj som skiljer men oftast köper man bil när man behöver och orkar ofta inte vänta

Var mest det att få en MY16 som är reggad 2015, så det menas att köpa en MY16 och få den reggad 2016 är sämre alltså? Om jag tolkade rätt
Användarvisningsbild
av leiwi
nadderf skrev:Beror ju helt klart på vilken man beställt, väntar på en D5 awd manuell och där är ingen större förändring. Ska man säga så, så det ju alltid bättre att vänta för alltid någon liten detalj som skiljer men oftast köper man bil när man behöver och orkar ofta inte vänta

Var mest det att få en MY16 som är reggad 2015, så det menas att köpa en MY16 och få den reggad 2016 är sämre alltså? Om jag tolkade rätt

Ja man kan ju tänka på olika sätt men när det kommer till kritan vid försäljning så är det fordonsår( det som anges i reg beviset) som värderas vad gäller bilhandlare så är det väldigt restriktivt , vid en privataffär så kanske det kan uppskattas men det är ju väldigt vanskligt , och att uppge modellår som "årsmodell" som många faktiskt gör är ju inte riktigt och kan orsaka bekymmer. :shock: :shock: :shock:
Användarvisningsbild
av joel80
?? Det är väl modellår som är det viktigaste.. Det skiljer ju inget på bilarna som är tillverkade i december till de som tillverkas i januari..
Ta t.ex en Volvo med VOC tillverkad 2011... Då är det väldigt viktigt att veta om det är en MY11 eller en MY12 eftersom VOC i MY11 bara är en väldigt enkel funktion via sms medans den i MY12 är databaserad och har väldigt mycket mer funktioner.

Jag vill absolut veta modellår i t.ex annonser. Tillverkningsår får man ju fram lätt själv...
Användarvisningsbild
av leiwi
joel80 skrev:?? Det är väl modellår som är det viktigaste.. Det skiljer ju inget på bilarna som är tillverkade i december till de som tillverkas i januari..
Ta t.ex en Volvo med VOC tillverkad 2011... Då är det väldigt viktigt att veta om det är en MY11 eller en MY12 eftersom VOC i MY11 bara är en väldigt enkel funktion via sms medans den i MY12 är databaserad och har väldigt mycket mer funktioner.

Jag vill absolut veta modellår i t.ex annonser. Tillverkningsår får man ju fram lätt själv...

Jo så kan det ju vara men även tvärt om t.ex v60 där tidiga 2014 kunde montera Sensus Connect
Touch som är helt överlägsen det nya systemet Sensus Connected både i pris och funktionalitet.

Vad jag ville framföra var att fordonsår som värdet som ersatte "årsmodell" inte förändras for att bilen har olika modellår utanför det modellår som motsvarar tillverkningsåret :D
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 203
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]