Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoofc
Nej, beställde en d4 awd summum. Fick leveranstiden 8-9 veckor vilket betyder leverans vecka 16-17, men nu när man läser här på forumet så verkar det som att MY16 inte ens börjar tillverkas förrän vecka 19-20 vilket skulle betyda leverans ytterligare några veckor efter det.
av ansjo
mikeman skrev:
volvoofc skrev:Någon som fått en köplats på sin MY16? Beställde en XC60 16 februari och det står fortfarande "planerar produktionsstart" inne på MinVolvo. Över en månad sedan den beställdes...
Det verkar vara grymt lång kö eller eventuellt har montörerna tagit fika å semester i årsmodellsbytet. :-(O) Jag har beställt V60 Ocean Race en månad efter dig och har samma status. Jag ringde och frågade min ÅF och han kunde se preliminär leverans i midsommarveckan. Han såg också att ett 30-tal bilar de sålt från slutet av februari tills slutet av mars hade samma leveransdatum så risk är det blir nästan så sent för dig. :/ Det är verkligen under all kritik på leveranstid. Han sa också att han troligen fick info lite snabbare till sitt säljsystem än minvolvo så det kan löna sig att kontakta sin ÅF om man vill veta snabbare. Drygt att vänta hela våren på en bil är det i alla fall. :/
ansjo skrev:Ocean Race? Jag beställde min XC60 den 30/11-14 och den levererades till ÅF 16/1-15. Dock inte OR.
Det var knappast en MY16 och inte beställd i samma tidsperiod så det var kanske inte så relevant?
varför inte? Visar det inte att det är olika leveranstider på olika bilar och även beroende på utrustning. Att det skulle vara skillnad på -15 eller -16 köper jag inte. Men anser du det så ber jag så väldigt mycket om ursäkt.
av ansjo
volvoofc skrev:Nej, beställde en d4 awd summum. Fick leveranstiden 8-9 veckor vilket betyder leverans vecka 16-17, men nu när man läser här på forumet så verkar det som att MY16 inte ens börjar tillverkas förrän vecka 19-20 vilket skulle betyda leverans ytterligare några veckor efter det.
Kanske en dum fråga, men det är en my16 du beställt och får?
Användarvisningsbild
av mikeman
ansjo skrev:varför inte? Visar det inte att det är olika leveranstider på olika bilar och även beroende på utrustning. Att det skulle vara skillnad på -15 eller -16 köper jag inte. Men anser du det så ber jag så väldigt mycket om ursäkt.
Jag backar, ingen behöver be om ursäkt. var fånigt att skriva att det inte var relevant. Jag antog att det var mindre variation på leveranstid mitt under årsmodellen efter att ha följt t.ex. den här tråden ett tag men så är kanske inte fallet. Återförsäljare har sagt att erbjudandet på ocean race+business som volvo kört under vintern har givit väldigt hög orderingång. Så det kanske helt enkelt beror på det.
av volvoofc
ansjo skrev:
volvoofc skrev:Nej, beställde en d4 awd summum. Fick leveranstiden 8-9 veckor vilket betyder leverans vecka 16-17, men nu när man läser här på forumet så verkar det som att MY16 inte ens börjar tillverkas förrän vecka 19-20 vilket skulle betyda leverans ytterligare några veckor efter det.
Kanske en dum fråga, men det är en my16 du beställt och får?
Det står 2016 på alla papper. Även på MinVolvo.
Bilagor
Skärmavbild 2015-03-18 kl. 16.21.20.png
Skärmavbild 2015-03-18 kl. 16.21.20.png (88.68 KiB) Visad 525 gånger
av ansjo
Då kanske det är skarven mellan årsmodellerna som gör det, men att tillverkningen går från 6-7 veckor till det dubbla på bara ett par månader låter lustigt, då vi har ungefär lika utrustning men olika motorer.
Å andra sidan verkar de ha sålt otroligt bra av D4 AWD den sista tiden...
Men den som väntar på något gott :wink:
av wöle
Någon som kommit längre än Order för xc60 OR MY16? Jag har beställt en D5 AWD Man. Gjorde beställning i början av feb fortfarande ingen uppdatering än just Order.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Förutom Xc90 som redan tillverkas som MY16;)
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 203
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]