Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hakank
Grattis!
av Jankerules
Ulmerkotte skrev:Så har man vart o smygtittat på bilen! :) Beställd 2013-10-23, anlänt till handlare i går kväll eller i morse!

Bild
Tycker att fronten är så snygg på faceliften!
av Ulmerkotte
Jankerules skrev:
Ulmerkotte skrev:Så har man vart o smygtittat på bilen! :) Beställd 2013-10-23, anlänt till handlare i går kväll eller i morse!

Bild
Tycker att fronten är så snygg på faceliften!
Akterpartiet är inte dåligt heller! Bilara bredvid har enkel rund pipa, är väl tillverkade innan 4613!

Bild
av Jankerules
Fin!!
väntar på min xc60 som kommer v 4-5.
D4 (VEA) automat ( nya 8-stegade) BE pro, sportpkt, lastpkt.
av Primus
Måste väl vara bland de första VEA som levereras? Minns att jag fick en av de första XC70 som levererades 2007/08. Den sytes ju väldigt väl så det var lite extra roligt med något som då var så ovanligt. I två månader.. 8)
av PFA
Fin bil! Är det Ice White eller Crystal White?

Ja, den bör ju vara bland de första VEA som levereras i Sverige som inte är demobil? Någon som verkligen vet?
Användarvisningsbild
av bem
Härligt med väntans tider - när hämtar du din vita V60 D4 med VEA motorn hos handlaren - till veckan?
Hoppas på "rapporter" hur bilen går sen och lite om bränsleförbrukningen också enl färddatorn jämfört med verklig förbrukning vid pump.

/Bo
av Ulmerkotte
bem skrev:Härligt med väntans tider - när hämtar du din vita V60 D4 med VEA motorn hos handlaren - till veckan?
Hoppas på "rapporter" hur bilen går sen och lite om bränsleförbrukningen också enl färddatorn jämfört med verklig förbrukning vid pump.

/Bo
Min säljare var ledig i går. Ska prata med honom i morgon, ( är inte helt hundra på att det är min bil :) men denna dök upp dan efter att Volvo skickat mail om att bilen är på väg till handlare och alla detaljer som jag kan se stämmer.)
Ang förbrukning så har jag min nuvarande Golf Variant Blue Motion 105 Hk att jämföra med!

@ PFA ( hur fn citerar men flera?) Bilen är Ice White!
av Gunner
I väntans tider, här med! Beställde min V60 D4 VEA i slutet av Oktober. Byggvecka 48 och beräknad leverans V 51.
Plats 2330 i skrivande stund. Steg 8 och "på väg" sedan 1/12. Någon som har koll på hur nära sanningen levplanen är?
av samihuutoniemi
Gunner skrev:I väntans tider, här med! Beställde min V60 D4 VEA i slutet av Oktober. Byggvecka 48 och beräknad leverans V 51.
Plats 2330 i skrivande stund. Steg 8 och "på väg" sedan 1/12. Någon som har koll på hur nära sanningen levplanen är?
Skriv gärna när det händer något! Undrar också hur lång tid det kommer ta.

Hur lång tid tog de övriga stegen? Min V40 är på steg 2 sedan 7 dagar tillbaka...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 55
Byte huvudbromscylinder

..Håller tummarna för att det reparer[…]

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Dina frågor kan du också pröva […]

Trasig Renault Scenic