Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag använde jag värmaren för första gången efter första servicen och inkluderad mjukvaruuppdatering. Nu har Volvo även uppdaterat och tagit bort den irriterande buggen/funktionen som tidigare innebar att värmaren alltid stängdes av vid start(!) eller stopp av motorn. Ahh så skönt att äntligen slippa våndas för att man sliter ut värmaren i förtid pga bristande kontroll och styrning av dess funktion.
Jag har en V60 D5 2015 och bilen är 2månader drygt gammal och jag har precis detta problem som ni pratar om, jag kör ofta långa sträckor och batteriet hinner garanterat ladda upp, men låg batterinivå dyker upp i displayen i alla fall.

Har haft in bilen och jag har alla dom senaste programvarorna och ingen skillnad, dom har felsökt på flera olika sätt men inget beslut eller något går att utesluta felet. Ett liknande fel uppstod på tidigare årsmodeller då CEM:n hade för högt viloström vilket gjorde att batteriet kunde dra ur. Men det ska vara åtgärdat säger dom!

Jag har haft batteriet på laddning så det är helt full laddat och detta har gjorts under en arbetsdag, morgonen där efter så är batteriet helt slut, det går alltså inte att starta bilen ens, alla röda lampor börjar lysa i bilen när man försöker starta, (Klassiskt)

Jag har vart in med bilen nu 3 gånger och dom har jobba med felsökning i flera timmar varje gång. Blir inte detta åtgärdat blir det hårdhandskarna på och jag kommer att kräva ett återköp av bilen. Helt oacceptabelt!!
@Robban12
Tråkigt med bilen och strulet det medför. Eftersom vad jag kan se så har du alla förutsättningarna uppfyllda för att få rätt i ARN. Förhoppningsvis har du även handlat av tex MRF-handlare eller annan seriös återförsäljare som följer ARN. Det bästa du då kan göra för att spara lite tid är att redan nu skicka en anmälan då de har mycket lång handläggningstid. Återförsäljaren kommer att ges många tillfällen att gå dig tillmötes innan det är färdigt och kommer bli mer motiverad ju närmare utslag processen kommer. Lycka till!
Skönt att det verkar lösa sig!
Robban12 skrev:Nordiska bil fick ta tillbaka bilen genom att den inte gick att reparera för felet. Nu är en ny bil beställd iaf. 5000mil senare och 13månader.

Vad kostar detta dig ? Vad får du betala per mil du använt bilen
Om man följer KOV regler kan det ju bli kostsamt
leiwi skrev:
Robban12 skrev:Nordiska bil fick ta tillbaka bilen genom att den inte gick att reparera för felet. Nu är en ny bil beställd iaf. 5000mil senare och 13månader.

Det kostade ungefär 20.000:- Finns massa regler när det gäller nyttjande rätt till bilen etc.
Robban12 skrev:
leiwi skrev:

Det kostade ungefär 20.000:- Finns massa regler när det gäller nyttjande rätt till bilen etc.
Då får man ju gratulera 4 kr milen är ju som att vinna på lotto :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Huven indikerar öppen

Microbrytaren sitter i högra huvlåset, […]

Nu har du ju gjort 10 olika trådar om ditt p[…]

12 voltsuttag krånglar

det vanliga uttaget har endast en säkring som[…]