- tis 23 sep 2014, 20:57
Jag har en V60 D5 2015 och bilen är 2månader drygt gammal och jag har precis detta problem som ni pratar om, jag kör ofta långa sträckor och batteriet hinner garanterat ladda upp, men låg batterinivå dyker upp i displayen i alla fall.
Har haft in bilen och jag har alla dom senaste programvarorna och ingen skillnad, dom har felsökt på flera olika sätt men inget beslut eller något går att utesluta felet. Ett liknande fel uppstod på tidigare årsmodeller då CEM:n hade för högt viloström vilket gjorde att batteriet kunde dra ur. Men det ska vara åtgärdat säger dom!
Jag har haft batteriet på laddning så det är helt full laddat och detta har gjorts under en arbetsdag, morgonen där efter så är batteriet helt slut, det går alltså inte att starta bilen ens, alla röda lampor börjar lysa i bilen när man försöker starta, (Klassiskt)
Jag har vart in med bilen nu 3 gånger och dom har jobba med felsökning i flera timmar varje gång. Blir inte detta åtgärdat blir det hårdhandskarna på och jag kommer att kräva ett återköp av bilen. Helt oacceptabelt!!