Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mgmannen
Primus skrev:- V60 D4 med automat ligger utanför miljöbilsreglerna va?
Ja, men ligger under 120 g vilket möjliggör bilen som tjänstebil, då många företag fortfarande kör med denna nivå. Mitt företag gör det. Mitt krav när jag beställde bil för några veckor sedan var att jag skulle ha en automat. Men jag klarade inte av D2 automatens skrikande och varvande trots att inget händer, så jag fick "nöja" mig med en D4 manuell. Och nu släpper de nyheten att D4 automat klarar sig under 120 g from i höst... ja, nöjd är jag ju inte. Men jag får nöja mig med att lyssna på den 5-cylindriga motorn i 3 år istället...
Användarvisningsbild
av joel80
Ja det är aldrig rätt läge att köpa ny bil, hur man än gör kommer det strax en ny modell med saker man önskar man hade fått i sin.. man får försöka vara nöjd med vad man har.. jag känner fortfarande lite nybilsdoft ibland när jag kliver in i min bil, trots 1800 mil och snart 8 månader. :) Då känns det bra igen.. hehe..
av PFA
Någon som har ny kul info i ämnet VEA (XC60)? När levereras t ex de första bilarna med den nya motortypen och gäller fortfarande samma modeller som de gick ut med för ett tag sedan?
av chaffis75
Hej

Såg på TV4 nyheterna idag att man nu drar igång serie tillverkningen av nya motorer men försäljningen har väl inte startat eller? Ja det kanske är små serier till demo bilar innan man börjar sälja dem till allmänheten?

/Fredrik
Användarvisningsbild
av joel80
Produktionen av VEA-motorerna startade redan i maj.. det ska gå att köpa vissa modeller redan under modellår 2014 med VEA, det är sagt att de första ska komma under hösten, så det kan vara rätt snart.

Exakt vilka bilar som får motorn först spekuleras det bra om här i tråden.
av PFA
V. 40 kommer återförsäljarna (Bildeve) att få information är det sagt. De verkar inte veta någonting i dagens läge. Man kan ju hoppas att dieslarna kommer direkt.
av perhall
25 procent lägre förbrukning än vad? 945 LTT? Låt mig tvivla... men kanske har de fått fram något riktigt bra! /PH
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 31
OM RYSSEN KOMMER

Det har ju resten av världen vetat i år[…]

B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland)[…]

Men är kabeln som strömtjuven satt p&ari[…]