moffe skrev:Om du har garanti kvar så tycker man nog att den skall åtminstone updatera den på grund av att du har sådant fel som kan kanske fixas av updateringen.
Garanti el ej, Volvo skriver själva att det alltid ingår den senaste mjukvaran vid service, har inte ÅF tid med det får de skaffa sig tid. Tror knappast Volvo påstår att uppgraderingar inet ingår vid service, det är snarare ÅF som bråkar.
Stå på er bara, ni har rätten på er sida.
EN SERVICE FÖR DIG. OCH DIN BIL.
Allting vi gör på Volvo går ut på att göra allting så enkelt som möjligt för dig. När du lämnar bilen på service erbjuder vi därför mer än vad du normalt kan förvänta dig av en verkstad. En service utöver det vanliga, full med sånt som är bra både för din bil och för dig själv.
I Volvo Service 2.0 ingår en rad förmåner, utöver det självklara men unika – Volvo Originaldelar, Volvometoder och Volvoutbildade tekniker. Vad sägs till exempel om uppdatering till senaste mjukvara för din bil, en Personlig Servicetekniker, 24-timmars telefonservice och Volvo assistans?
FRIA UPPDATERINGAR
På Volvo förbättrar vi ständigt mjukvaran i våra bilar. Därför ingår uppdateringen till den senaste mjukvaran i Volvo Service 2.0. Exempel på funktioner eller system som kan optimeras genom senaste mjukvarustatus är klimatanläggningen, motorn, växlarna och förarinformationen.*
*Uppdateringar finns för alla modeller från 1999 och framåt, förutom Volvo C70, S/V40 –04 och XC/V70 –00.
PERSONLIG SERVICETEKNIKER
Med Volvo Service 2.0 får du alltid en Personlig Servicetekniker, som är specialutbildad på Volvo, vet allt om din bil och kan svara på dina frågor. Via din Personliga Servicetekniker kan du dessutom boka service eller beställa andra tjänster.
VOLVO ASSISTANS
När du gör Volvo Originalservice fortsätter din Volvo Assistans att gälla ett år utan extra kostnad, till dess att din bil är tio år. Med Volvo Assistans får du hjälp vid driftstopp dygnet runt i alla väst-europeiska länder – med allt från däckbyte till betalt boende medan bilen repareras.
Sverige: 020-55 55 66
Utomlands: +46 31 51 83 35
SERVICEHYRBIL
Du ska inte behöva vara utan bil även om din egen är på service. Därför har vi gjort det enkelt för dig att hyra en annan Volvo under tiden, till ett förmånligt pris. Boka via din Personliga Servicetekniker samtidigt som du bokar Volvo Originalservice.
24-TIM TELEFONSERVICE
Kontakta oss när det passar dig. Via vår nya telefonservice 020-94 80 80 når du oss dygnet runt, sju dagar i veckan och 365 dagar om året. Självklart kan du också välja en av de vanliga kontaktkanalerna, till exempel din Volvohandlare, din Personliga Servicetekniker, volvocars.se eller e-post.
MIN VOLVO-HEMSIDA
Det ska vara lätt att hålla ordning på sitt bilägande. Därför får du en egen Volvohemsida när du servar din bil hos Volvo (om du har en Volvo från 1999 och framåt). Hemsidan ger dig en bra översikt över allt som har med din bil att göra.
VOLVO ORIGINALSERVICE
En auktoriserad Volvoverkstad är den enda verkstad som garanterat kan erbjuda dig den unika kombinationen av Volvo Originaldelar, Volvometoder och tekniker som är specialutbildade i Volvo, av Volvo. Denna kombination kallar vi Volvo Originalservice. På så vis förblir din Volvo en Volvo även i fortsättningen, inte minst vad gäller alla sina säkerhets- och kvalitetsegenskaper. Dessutom utförs alltid arbetet rationellt, professionellt och effektivt av en tekniker som känner din bil bättre än någon annan.
Det kan inte bli tydligare, det är en tjänst som Volvo erbjuder dig och som du betalar för.
Jag skulle direkt slå detta i skallen på ÅF om de inte uppdaterade bilen vid service.