Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tycker min lucka är irriterande långsam när jag öppnar med handtaget - dvs jag står och väntar på luckan. Öppnar man med fjärren lite innan är det inget problem.

Däremot skulle jag av ovanstående anledning vilja ha det så att när jag öppnar med handtaget så skulle inte motorn gå igång utan jag fick öppna luckan för hand. Går trots allt mycket snabbare.
Måste prövas. Aldrig gjort det.
En av mina jobbarkompisar har en XC60 med ellucka. Igår jämförde vi hur fort de gick, hennes och min lucka. Till min förvåning kunde vi konstatera att när min lucka var färdig med rörelsen, oavsett riktning, hade hennes bara gjort drygt hälften! 2/3 kanske, om jag ska vara optimist.

Så det skiljer tydligen en hel del mellan olika luckor, eller modeller eller vad det är. Hennes XC60 är en 2011, min XC70 kallas 2012.
Är det ingen som vet vad som ändrades från lanseringen sommaren/hösten 2008 till de XC60 som kom ut på marknanden 2009?

/Martin
XC90_Executive skrev:El-luckan stoppades till kundbilarna för att den kunde gå igen i vissa extremfall om man ryckte i luckan samtidigt som den körde el-öppning/stängning.

Vet dock inte vad som ändrades till prod.starten på el-luckan.
Ok, tack! Hur menar du med "gå igen". Luckan går väl alltid igen om man stänger den. Ursäkta att jag är lite korkad :)

Oavsett vad kan man väl anta att det är fixat på mitt exemplar vid någon service.

/Martin
Linqid skrev:
Amli skrev:Hur är det för övrigt numera med El bakluckan på XC60, är den fortfarande lika långsamt? Kompisen har det på sin MY10 och det tar ju typ en kvart för den att öppna... Det är utan konkurrens den långsammast el baklucka jag sett.
Inför MY11 (eller om det var 12?) snabbades bakluckan på om jag inte minns fel. Någon med en XC60 kanske vet mer säkert?
Jag har en XC60 MY12 med el-baklucka. Den går från stängd till öppen/öppen till stängd på c.a 3 sek. M.a.o väldigt snabbt. När jag läser i tråden förstår jag att hastigheten på öppning/stängning skiljer markant på MY11 och MY12 när det gäller XC60.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]