Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
#1557529
Ringde Helmia bil för att beställa tid för att få start av dieselvärmare i fjärren till bilen då VOC ju kommer att sluta fungera 2025 och jag har service erfodras på VOC vilket förmodligen är det berömda batteriet, skulle kosta 3500 för batteri och arbete + 325 kr i årsavgift för att få detta att fungera i 1,5 år , tog då fjärrstart i nyckeln istället vilket kostar 3423kr, ville även ha bortprogramering av VOC för att slippa alla meddelanden men det gick tydligen inte att göra detta med mjukvara sa han jag pratade med utan man får tydligen leva med att ta bort detta meddelande varje gång man startar bilen, suck.
#1557534
Jag har läst att man kan programera bort (lägga till mjukvara) meddelandet för att man inte har något VOC abonnemang, men man kanske inte kan programmera bort batteri-felet?

Kommer SOS via VOC också sluta fungera 2025? Annars är det ju ganska bra att ha ett fungerande batteri.
#1557541
MartinS skrev:Jag har läst att man kan programera bort (lägga till mjukvara) meddelandet för att man inte har något VOC abonnemang, men man kanske inte kan programmera bort batteri-felet?

Kommer SOS via VOC också sluta fungera 2025? Annars är det ju ganska bra att ha ett fungerande batteri.
Det är inte Volvo on call som slutar fungera, näten stängs ner vilket gör att den inte kan kommunicera med omvärlden. SOS kommer alltså även den sluta fungera eftersom alla operatörer (så vitt jag vet) kommer stänga ner sina 2G och 3G nät.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Kaxe
#1557901
Ja det kommer att fungera framgent också men vem fan vill betala bortåt 15-16000 kr för att få ett nytt modem som går på 4G monterat , VA ?
Senast redigerad av 1 Kaxe, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Tack. Dock ser den inte ut som på dina bilde[…]

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]