Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FisherPrice
Det verkar som att alla som gör optimeringen blir kanonnöjda men får bara några få hästar och 20 Nm mer.

Själv har jag en XC60 D3 AWD och när jag tittar på informationen hos Polestar verkar det som att min D3 AWD får en rejäl boost från 163hk till 225hk och 460 Nm istället för org. 420.

https://gyazo.com/a1f6a2ce13c415fb808fe2a9c5b3ee50

Är det någon som har gjort just denna optimeringen för xc60 d3 awd och kan bekräfta att det är en otrolig skillnad?
Vet någon även om det kan finnas någon kampanj i Västra Götaland eller om det kommer någon mer framöver?

Precis inhandlat min XC60 MY11 och är otroligt nöjd.. bytte bort min V70 2.0F MY09 så det är som natt och dag hehe! Även nyregistrerad på forumet då det nu är min 3:e Volvo, så hej på er alla :)
Användarvisningsbild
av TommyP86
Brorsan har en sån, jag har inte kört den utan optimering men jag skulle då inte vilja heller...det är mer eller mindre "vad som behövs" i en bil med det luftmotståndet.
av FisherPrice
Jag tycker den är otroligt pigg på sina 163 kusar... Men då är jag van vid 2.0F...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av ansjo
FisherPrice skrev:Det verkar som att alla som gör optimeringen blir kanonnöjda men får bara några få hästar och 20 Nm mer.

Själv har jag en XC60 D3 AWD och när jag tittar på informationen hos Polestar verkar det som att min D3 AWD får en rejäl boost från 163hk till 225hk och 460 Nm istället för org. 420.

Är det någon som har gjort just denna optimeringen för xc60 d3 awd och kan bekräfta att det är en otrolig skillnad?
Vet någon även om det kan finnas någon kampanj i Västra Götaland eller om det kommer någon mer framöver?

Precis inhandlat min XC60 MY11 och är otroligt nöjd.. bytte bort min V70 2.0F MY09 så det är som natt och dag hehe! Även nyregistrerad på forumet då det nu är min 3:e Volvo, så hej på er alla :)
Jag hade xc70 D4 AWD -13 och gjorde den uppdateringen, blev otroligt nöjd. Väl använda pengar, så fundera inte mer :-)-)
av FisherPrice
ansjo skrev:
FisherPrice skrev:Det verkar som att alla som gör optimeringen blir kanonnöjda men får bara några få hästar och 20 Nm mer.

Jag hade xc70 D4 AWD -13 och gjorde den uppdateringen, blev otroligt nöjd. Väl använda pengar, så fundera inte mer :-)-)
Får boka tid så fort som möjligt. Blir mer och mer sugen :)
av JE Jr
FisherPrice skrev: Är det någon som har gjort just denna optimeringen för xc60 d3 awd och kan bekräfta att det är en otrolig skillnad?
Ja, mamma o pappa har en sådan XC60 med Polestar. Klart märkbar skillnad, och rekommenderas starkt! 8)
Såvitt jag vet är det ju just den varianten du har som får störst skillnad i effekt också (+62hk)
av FisherPrice
JE Jr skrev:
FisherPrice skrev: Är det någon som har gjort just denna optimeringen för xc60 d3 awd och kan bekräfta att det är en otrolig skillnad?
Ja, mamma o pappa har en sådan XC60 med Polestar. Klart märkbar skillnad, och rekommenderas starkt! 8)
Såvitt jag vet är det ju just den varianten du har som får störst skillnad i effekt också (+62hk)
Yepp! Dock är det mer effekt med 40 Nm eftersom det är en diesel? :)

Ska ringa Volvo verkstaden om några minuter tänkte jag !
av Jersey
Jag har försökt kontakta olika verkstäder i Skåne för att se om man kan få polestar till bra pris.

Tyvärr verkar det svårt. Mechanum ligger på fel sida för mig tyvärr, gjorde en resa dit för att få det fixat (10 mil enkel resa) men när jag kom fram fick de inte kontakt med Volvos server så de kunde inte göra något, det kändes lagom surt.

Annars får jag hoppas på kampanjer snart i Stockholm.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av C.W.
Jersey skrev:Jag har försökt kontakta olika verkstäder i Skåne för att se om man kan få polestar till bra pris.

Tyvärr verkar det svårt. Mechanum ligger på fel sida för mig tyvärr, gjorde en resa dit för att få det fixat (10 mil enkel resa) men när jag kom fram fick de inte kontakt med Volvos server så de kunde inte göra något, det kändes lagom surt.

Annars får jag hoppas på kampanjer snart i Stockholm.
finns ju på BraBil nu
http://www.brabil.se/erbjudande/mer-kra ... din-volvo/
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Hade en XC60 -13 från 2014 till 2020 som s&a[…]

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]