Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1225228
Varför behöver du det?
Lyset stängs av när du stänger av bilen, det är inte som på gamla bilar från 1980 där man själv måste vrida till 0-an när man stannat. :)
Lämna lysvredet på... Då lyser bakljusen.
av intruder1400
#1225233
joel80 skrev:Varför behöver du det?
Lyset stängs av när du stänger av bilen, det är inte som på gamla bilar från 1980 där man själv måste vrida till 0-an när man stannat. :)
Lämna lysvredet på... Då lyser bakljusen.
Personligen skulle jag vilja ha de så oxså !
Mina halvljus tänds allt för tidigt ! stör mig som f på de !
DRL o bakljus skulle de va lag på :twisted:
av dannesk
#1225236
Förstår inte problemet? Jag rör ALDRIG ljusvredet i mina bilar de sköter växling DRL & Xenon själv vid dagsljus och mörker??
Användarvisningsbild
av joel80
#1225241
dannesk skrev:Förstår inte problemet? Jag rör ALDRIG ljusvredet i mina bilar de sköter växling DRL & Xenon själv vid dagsljus och mörker??
På Volvo funkar det ju att göra så just för att (de flesta) är så pass känsliga.

I många andra bilar måste man manuellt dra igång halvljuset i vissa lägen. Det är inte bara i mörker som vi enligt lag måste ha halvljus. I regn, dimma, snö/snörök eller på annat sätt nedsatt sikt måste man ha igång halvljuset. Många förstår inte det utan tror att bara för att det står auto på knappen är dom inte ansvariga för hur och när det lyser. :/
av III
#1225292
dannesk skrev:Förstår inte problemet? Jag rör ALDRIG ljusvredet i mina bilar de sköter växling DRL & Xenon själv vid dagsljus och mörker??
Om det hade varit så bra att det fanns lite intelligens i systemet eller lagom känslighet. Nu tänds och släcks halvljuset titt som tätt. Garaget hemma, garaget på jobbet, under större viadukter, om SMHI säger rislk för moln. Jag vill ha bakljusen inkopplade med drl-ljusen fram. För att slippa av på hela tiden kör jag i nolläget under sommarhalvåret men glömmer ofta slå om till auto när det det är halvmörkt. Vill ju ha bakljusen igång även dagtid. Blir det mörkare så syns det ju att halvljuset inte lyser och då är det inget problem. Ingen som kommit på hur man kan göra för att kunna ha bakljusen lysande på nolläget? Vore ju enkelt för volvo att kunna lösa det. Suveränt om man kunde ha en funktion under my car så kan var och en välja då en del tydligen tycker det är bra att kunna ha bakljusen avstängda.
Användarvisningsbild
av Derank
#1225302
Har nog aldrig ens märkt att de tänds och släcks. Låter ju som ett ikke problem egentligen. Om du kör in i en mörk tunnel är det väl bra att de tänds. El?

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av III
#1225307
Derank skrev:Har nog aldrig ens märkt att de tänds och släcks. Låter ju som ett ikke problem egentligen. Om du kör in i en mörk tunnel är det väl bra att de tänds. El?

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Ja, i mörk tunnel ansolut. Men i mörker tror jag ingen säger att halvljuset inte ska lysa.
av dannesk
#1225398
III skrev:
dannesk skrev:Förstår inte problemet? Jag rör ALDRIG ljusvredet i mina bilar de sköter växling DRL & Xenon själv vid dagsljus och mörker??
Om det hade varit så bra att det fanns lite intelligens i systemet eller lagom känslighet. Nu tänds och släcks halvljuset titt som tätt. Garaget hemma, garaget på jobbet, under större viadukter, om SMHI säger rislk för moln. Jag vill ha bakljusen inkopplade med drl-ljusen fram. För att slippa av på hela tiden kör jag i nolläget under sommarhalvåret men glömmer ofta slå om till auto när det det är halvmörkt. Vill ju ha bakljusen igång även dagtid. Blir det mörkare så syns det ju att halvljuset inte lyser och då är det inget problem. Ingen som kommit på hur man kan göra för att kunna ha bakljusen lysande på nolläget? Vore ju enkelt för volvo att kunna lösa det. Suveränt om man kunde ha en funktion under my car så kan var och en välja då en del tydligen tycker det är bra att kunna ha bakljusen avstängda.
Bakljusen är ju tända i autoläge så låt vredet vara. Klart att halvljuset ska tändas omgående om du kör in i ett mökt garage eller en tunnel dom styrs ju av omgivningsljuset finns väl ingen anledning att ha annan intelligens än detta. Varför inte bara låta allt gå på automatik och att halvljus går in i bland, kan väl ändå inte vara något problem?
av grålle1
#1225441
Tycker automatiken funkar klockrent, Volvo, till skillnad mot många andra, är konservativa och tänder direkt i tunlar, skymning, om det regnar o.s.v.
Enda gången det ”stör mig” att halvljuset tänds (och därmed sliter på Xenonlamporna i onödan) är när jag skall ut eller in från mitt eget garage (som är mörkt nog att det skall tändas några sekunder fast det är ljust ute...)
Lösningen är rejäl belysning som tänds i garaget så fort porten öppnas... :-)-)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]