- lör 05 dec 2015, 17:57
Jag kör typ bara tjänstemil.. Men tror det blir rätt bra ändå.. De flesta resorna är under 4 mil. De "långa resorna är oftast 16-18 mil och jag kommer oftast kunna ladda under dagen.
Funderar på att betala all diesel privat (eftersom jag laddar hemma till stor del och står för det "bränslet" kan jag stå för allt privat och sen plocka ut 9.50kr/mil från firman.) räknar lite på det och så länge jag inte kommer över den summan per mil (vilket jag absolut inte bör göra om inte dieselpriset och elpriset drar iväg som satan.) så går jag plus.
Att jag då också kan ta ut överskottet i lön gör att jag får högre sgi och bättre pensionsgrundande inkomst..
Funderar på att betala all diesel privat (eftersom jag laddar hemma till stor del och står för det "bränslet" kan jag stå för allt privat och sen plocka ut 9.50kr/mil från firman.) räknar lite på det och så länge jag inte kommer över den summan per mil (vilket jag absolut inte bör göra om inte dieselpriset och elpriset drar iväg som satan.) så går jag plus.
Att jag då också kan ta ut överskottet i lön gör att jag får högre sgi och bättre pensionsgrundande inkomst..
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13