- lör 08 aug 2015, 12:38
#995197
Intressant läsning. Jag var besviken över att jag inte hann beställa en V60 D5 Polestar innan denna försvann så det det blev en D4 (Rdesign) istället.
En stor skillnad är den kraftigt förbättrade manuella växelådan men även motorn känns ok även om det fattas lite "kraft". Det låter som att D4
VEA Polestar kanske löser detta! Hur mycket bättre acc fär man egentligen tro jmf med original ?
Är det någon som har installerat Polestar på en manuell D4 maskin så får ni gärna dela med er.
Jag har en 2016 med 190 HK och det kommer ingen optimering på denna förrän nästa år! Detta trots att det finns optimering till V40 VEA D4 MY16!
Fattar inte riktigt logiken i detta men jag antar att det beror på att det finns V60 VEA D5 nu som Volvo vill att man beställer istället.
Synd för oss som gillar manuella lådor att VEA D5 inte finns som manuell. Detta retar mig som fan ärligt talat.
En stor skillnad är den kraftigt förbättrade manuella växelådan men även motorn känns ok även om det fattas lite "kraft". Det låter som att D4
VEA Polestar kanske löser detta! Hur mycket bättre acc fär man egentligen tro jmf med original ?
Är det någon som har installerat Polestar på en manuell D4 maskin så får ni gärna dela med er.
Jag har en 2016 med 190 HK och det kommer ingen optimering på denna förrän nästa år! Detta trots att det finns optimering till V40 VEA D4 MY16!
Fattar inte riktigt logiken i detta men jag antar att det beror på att det finns V60 VEA D5 nu som Volvo vill att man beställer istället.
Synd för oss som gillar manuella lådor att VEA D5 inte finns som manuell. Detta retar mig som fan ärligt talat.