Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Ja, snart är det ingen större skillnad mellan bensin- och dieselmotorer....
av mikebike
Ikväll är det dags att hämta bilen. :D

Behöver denna (trimmade) bil 98 oktan?
Förrförra bilen var en 2.4T som var trimmad till drygt 250 hästar och den krävde 98 om det var varmare än +15 ute.
av Lövet
Nej det behöver den inte så länge du inte tänkt dra släpvagn upp för alperna i 30 graders värme.
Användarvisningsbild
av MartinS
Den går bra att köra på 95, MEN du får bättre effekt är lägre förbrukning med 98 (jag har testat), så även om det blir någon tjuga eller två dyrare när du tankar så lönar det sig i längden. Kör på 98, det finns ingen anledning att välja något annat.
av mikebike
Ikväll när jag tankade för första gången fanns det bara 95 i de två pumparna jag parkerat vid, så det löste sig själv.

Jag körde hem bilen från Enköping idag efter jobbet. Dj-vlar vad den går!
Vid mina två tidigare provkörningar gasade jag aldrig fullt, vilket jag gjorde ett par gånger nu.
Jag lyckades även ställa in Navigatorn och sedan ringa min fru, med hjälp av röststyrning - utan manual. :wink:

Det återstår att gå runt i alla menyer för att ställa in allt som man vi ha det, och att justera in förarstolen ordentligt.
Nu var baksätet fällt eftersom sommarhjulen låg där och då går det inte att ha stolen (tillräckligt) långt bak.
Användarvisningsbild
av MartinS
Härligt att komma ifrån oljebrännaren kan jag tänka...
av mikebike
Farthållaren är rätt häftig nu när man har automat. Det var med hjärtat i halsgropen och foten 1 cm från bromsen som jag närmade mig första rödljuset bakom en annan bil.
Användarvisningsbild
av crumpets
mikebike skrev:Farthållaren är rätt häftig nu när man har automat. Det var med hjärtat i halsgropen och foten 1 cm från bromsen som jag närmade mig första rödljuset bakom en annan bil.
Känner igen känslan :mrgreen: När man väl vant sig är den helt underbar men jäklar vad konstigt det kändes att köra mot en stillastående bil med farthållare påslagen första gången...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]