- sön 11 jan 2015, 19:45
#937858
Min första post...tror jag...
Har haft en V60 T6 AWD Black-R -12 fram till i fredags då jag bytte in den mot en XC60 D5 AWD -15. Under de 14 månader jag hade V60:n så strulade VOC endast ett par gånger, och det var i början, men de senaste versionerna av VOC-appen (använder IOS) har det varit stabilt. I går upplevde jag samma problem, som troligtvis väldigt många andra användare, med att bilen inte bekräftade att den mottagit en värmarstart. Jag kontaktade VOC via bilens anslutning och fick till svar att de hållit på med systemunderhåll under dagen igår. Det hade varit fint med en notis om det så att man har en möjlig förklaring till varför VOC inte fungerar.
Under mitt samtal med VOC så ringer min mobil, kopplad via BT till bilen. Vet inte om det har med just det samtalet att göra men efter det samtalet, som jag inte kunde besvara, och efter att jag avslutat uppkopplingen mot VOC (försökt) så ringer bilen upp VOC automatiskt igen. Den gör det säkert fyra-fem gånger. Jag försöker stoppa uppkopplingen med Exit-knappen men utan verkan. Testar att stänga av allt och gå ut och låsa samt larma. Den fortsätter att ringa... Som tur är så går det att avsluta med Exit-knappen efter att jag låst upp dörren. Puh! VOCs förslag var att jag skulle koppla från batteriet...
Sorry, en del OT men vad jag ville få fram är att det var systemunderhåll och att det vore bra om användarna får reda på det på något sätt. Det skulle nog öka förståelsen en del när systemet inte fungerar optimalt. Systemunderhåll några gånger per år skulle jag kunna acceptera.
/Mathias
Har haft en V60 T6 AWD Black-R -12 fram till i fredags då jag bytte in den mot en XC60 D5 AWD -15. Under de 14 månader jag hade V60:n så strulade VOC endast ett par gånger, och det var i början, men de senaste versionerna av VOC-appen (använder IOS) har det varit stabilt. I går upplevde jag samma problem, som troligtvis väldigt många andra användare, med att bilen inte bekräftade att den mottagit en värmarstart. Jag kontaktade VOC via bilens anslutning och fick till svar att de hållit på med systemunderhåll under dagen igår. Det hade varit fint med en notis om det så att man har en möjlig förklaring till varför VOC inte fungerar.
Under mitt samtal med VOC så ringer min mobil, kopplad via BT till bilen. Vet inte om det har med just det samtalet att göra men efter det samtalet, som jag inte kunde besvara, och efter att jag avslutat uppkopplingen mot VOC (försökt) så ringer bilen upp VOC automatiskt igen. Den gör det säkert fyra-fem gånger. Jag försöker stoppa uppkopplingen med Exit-knappen men utan verkan. Testar att stänga av allt och gå ut och låsa samt larma. Den fortsätter att ringa... Som tur är så går det att avsluta med Exit-knappen efter att jag låst upp dörren. Puh! VOCs förslag var att jag skulle koppla från batteriet...
Sorry, en del OT men vad jag ville få fram är att det var systemunderhåll och att det vore bra om användarna får reda på det på något sätt. Det skulle nog öka förståelsen en del när systemet inte fungerar optimalt. Systemunderhåll några gånger per år skulle jag kunna acceptera.
/Mathias