Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattisborgen73
Min första post...tror jag...

Har haft en V60 T6 AWD Black-R -12 fram till i fredags då jag bytte in den mot en XC60 D5 AWD -15. Under de 14 månader jag hade V60:n så strulade VOC endast ett par gånger, och det var i början, men de senaste versionerna av VOC-appen (använder IOS) har det varit stabilt. I går upplevde jag samma problem, som troligtvis väldigt många andra användare, med att bilen inte bekräftade att den mottagit en värmarstart. Jag kontaktade VOC via bilens anslutning och fick till svar att de hållit på med systemunderhåll under dagen igår. Det hade varit fint med en notis om det så att man har en möjlig förklaring till varför VOC inte fungerar.

Under mitt samtal med VOC så ringer min mobil, kopplad via BT till bilen. Vet inte om det har med just det samtalet att göra men efter det samtalet, som jag inte kunde besvara, och efter att jag avslutat uppkopplingen mot VOC (försökt) så ringer bilen upp VOC automatiskt igen. Den gör det säkert fyra-fem gånger. Jag försöker stoppa uppkopplingen med Exit-knappen men utan verkan. Testar att stänga av allt och gå ut och låsa samt larma. Den fortsätter att ringa... Som tur är så går det att avsluta med Exit-knappen efter att jag låst upp dörren. Puh! VOCs förslag var att jag skulle koppla från batteriet...

Sorry, en del OT men vad jag ville få fram är att det var systemunderhåll och att det vore bra om användarna får reda på det på något sätt. Det skulle nog öka förståelsen en del när systemet inte fungerar optimalt. Systemunderhåll några gånger per år skulle jag kunna acceptera.

/Mathias
Användarvisningsbild
av philipsguy
om någon från Volvo läser detta: när man loggat in står det ofta att fönster är öppna i en minut innan status uppdateras och det framgår att de är stängda. Att bilen låstes för kanske en halvtimma sen har den alltid koll på dock, man hinner få lite puls om man hunnit sätta sig på tåget :roll:
Användarvisningsbild
av Mattias_F
philipsguy skrev:om någon från Volvo läser detta: när man loggat in står det ofta att fönster är öppna i en minut innan status uppdateras och det framgår att de är stängda. Att bilen låstes för kanske en halvtimma sen har den alltid koll på dock, man hinner få lite puls om man hunnit sätta sig på tåget :roll:
Upplever precis samma sak!
av Psyko
Gör en initiering av rutorna. Se till att rutan är uppe, håll knappen för stängning tills du hör ett svagt klickljud (ca 1-2 sek). Gör likadant på samtliga fönster
av robeks
På volvo sa de till mig att gps i min telefon måste vara igång!????
Låter ju hel knäppt men den har fungerat sen jag startat den ?:-/

De ska väl inte ha någon betydelse kan man tycka :???: fortsättning följer antar jag ?:-/
Användarvisningsbild
av philipsguy
Psyko skrev:Gör en initiering av rutorna. Se till att rutan är uppe, håll knappen för stängning tills du hör ett svagt klickljud (ca 1-2 sek). Gör likadant på samtliga fönster
Varför? Appen visar rätt status efter en liten stund utan att jag gör något
Användarvisningsbild
av joel80
Idag fungerar det inte för mig att gå in och få några uppgifter vare sig via mobilen eller datorn. :(
Hoppas det kommer igång innan i eftermiddag så jag kan köra igång värmaren innan jag ska åka hem.
Användarvisningsbild
av PaNi
Felet ligger inte hos dig. Just nu fungerar inte VOC någonstans i Europa pga ett nätverks-haveri hos en underleverantör.
Användarvisningsbild
av joel80
Nu är den igång igen.. kort avbrott. Godkänd felhanteringstid.. :)
av DJCocktail
För mig fungerar appen bra med min MY14. Däremot så går det åt enorma mängder data på min telefon sedan jag skaffade VOC. Flera hundra mb/dygn. Är det normalt? Någon som har samma erfarenhet?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]