Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
Intressant! Utveckla!
av perhall
Snacksalig skrev: Jag skulle aldrig få för mig att köpa en Jeep.
Amerikansk kvalitet är ingen höjdare, och inredningen verkar vara gjord av samma material som plasten Aladdin-askens chokladbitar ligger i.
Markfrigång har den dock, och en skaplig 4wd, om man är intresserad av sådant.

Riktiga SUV:ar som Range Rover, XC90, Q7, X5 och Touareg/Chayenne etc är för dyra, för stora och för Östermalm.
Små-SUV:ar som Tiguan, XC60, X3, Q5 m fl är trevliga, men t.ex. Tiguan lider av att inuti ha inredningsdetaljer från VW Caddy. XC60, Q5 och X3 är för dyra.
Fiat Freemont (f.d. Dodge Journey) är för mycket buss, och även om man får mycket utrustning för pengarna, så är den deprimerande trist att köra och kvaliteten känns undermålig.
A4 Allroad är trevlig, men man får betala för mycket för att det sitter fyra ringar i fronten, och markfrigången är förvånansvärt dålig. A6 Allroad är för stor och för dyr. Audi har också en tendens till att ta lite för mycket betalt för automatlåda och skinnklädsel.
Subaru Outback har mycket av det jag vill ha, men boxerdieseln i kombination med automatlåda är rätt trist och bildesignern verkar ha varit ledig den dagen bilen togs fram.
Skoda Superb Alldrive, Octavia Scout och VW Passat Alltrack är alla för bullriga och har för dålig markfrigång.

Nej, en XC70 är egentligen min melodi. Men återigen möjligen lite för stor för mina behov.
En V60 CC skulle nog vara guldlocksbilen, om de bara ser till att ha tillräcklig markfrigång och inte prissätter den för högt.
Värst vad du har koll på hela marknaden.
Upplysningsvis så ingår automat och skinn kostar 6700 till en A6 Allroad:) (skinn/alcantara std)
När det gäller A4 Allroad så är ju den direkt konkurrent med V60CC. Svårt att se större skillnad i koncept. Tycker tyvärr att båda känns ganska omoderna, fr a A4.
Passat Alltrack är kanske lite bullrigare än V60CC men det är ingen enorm skillnad.
PH
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Jag gör mitt bästa för att hålla mig a jour. :D
Ja, A6 allroad har väl haft bra (lite gömda) kampanjer ett tag nu. Men den ligger fortfarande över min budget om 8,5 BB.
Kostar den inte kring 420 000 kr, nto, efter kampanjrabatt? Hade jag lagt pengarna själv, så hade det kanske varit aktuellt. Men om jag hade lagt pengarna själv, så hade jag nog inte köpt en så dyr bil, som jag gör nu.
A4 allroad är en direkt konkurrent till V60CC, ja. Men såvitt jag vet har allroaden inte tillnärmelsevis lika bra markfrigång som V60CC ryktas få.
Generellt tycker jag att VAG har för dålig markfrigång på alla sina crossovers. När volvo höjer sina xc70 och v60cc med +65 mm, så gör VAG en moderat höjning om +30 mm mot std-vagnarna. Undantaget är väl just A6 Allroad, som har luftfjädring, och nog går att ställa upp tillräckligt.

Jag märker också att biltidningarna och många här gör jämförelser som jag inte skulle göra.
Ett test kan innehålla Passat, V70 och BMW 320?!? BMWn är ju ljusår efter i utrymmen och bagage. Borde de inte ställas mot 520?
Likaledes blandas ofta A4 Allroad in i tester mot XC70, Passat Allroad och Outback. Här kommer ju A4an på efterkälken i utrymmen.
Men jag antar att de går på pris, snarare än utrymmen. Det verkar som om många utgår från vad de tycker sig ha råd med, och därifrån tittar på bilmodeller. Själv tittar jag på vad jag behöver i utrymmen och komfort (och i viss mån markfrigång), och gör en jämförelse mellan modellerna.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Få människor kommer att köpa CC
60.Den blir fel i proportionerna.
Användarvisningsbild
av hållundan
MångaVOLVO skrev:Få människor kommer att köpa CC
Jag tror helt klart att den kommer att bidra till att V60 generellt kommer att lyfta lite i volym. Troligtvis blir det kanske inte superboost, men ett par 10k bilar lär det nog trilla ut per år, även om proportionerna kanske ser knasiga ut (på bild).

Jag gillar V60CC stenhårt.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
MångaVOLVO skrev:Få människor kommer att köpa CC
Jag tror att många människor - ja, vänner till mig förresten (som Petter Nicklasson skulle ha sagt) - inte bryr sig så mycket om proportionerna. De bryr sig mer om förhöjd sittposition, trevligt insteg och kanske status (sticka ut från mängden S60).
Om folk hade brytt sig mer om proportioner, så hade inte bilar som Nissan Note, Toyota Avensis och Fiat Multipla sålt som de gör. Folk i gemen bryr sig inte om sportighet eller lågprofildäck - eller om proportionerna på en bil "känns fel".
av ansjo
Jag tror det är nu början man tänker så, det brukar ändra sig när man sett några bilar. Jag kommer ihåg när man såg den första 740, jösses vad jag tyckte den var ful. Men det tog inte lång tid innan man tyckte tvärtom...:)
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Tack och lov skedde inte samma sak med Fiat MultiplaBild
av ansjo
Att den ens kom ut på gatorna :lol:
av agb007
Lätt det fulaste man kan se på dagens gator!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]