Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
crumpets skrev:D5 2.0 ? Var/när har den varit installerad?
Tangentbordsmiss, D3/D4 (163) menar jag
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
crumpets skrev:Fast D6:an har ju elmotorn på bakaxeln så lådan får ju ändå aldrig mer än gamla maxvridet ;)
Det har du rätt i! :wink:

Men fortfarande 536Nm på framhjulen, känns lite sådär! Undra hur det funkar med hybriddriften när dieselmotorn trimmas till 275hk/536Nm istället för 215/440. Man förutsätter ju att Rica har testat att det fortfarande funkar som innan :wink:

Hade varit kul att testa Ricas trim till XC60 D5 awd. Undra om det är så stor skillnad som siffrorna visar. Vet att det är ingen/vääldigt liten skillnad på Polestar och BSR (245hk/520Nm) i verkligheten.
Användarvisningsbild
av crumpets
XC90:
Hade nog blivit riktigt skumt med hybridkalibreringen om motorn plötsligt lämnade mer moment än tänkt. Det skulle inte förvåna mig om hybridstyrsystemet begär momentet så att att man i princip skulle behöva programmera om även den för att faktiskt få ut dessa nya Nm. Är inte helt säker men ofta är hybridbilar upplagda så att pedal->ECU->hybridenhet istället för bara pedal->ECU->motor när det begärs moment, för att hybridenheten ska kunna begära ut en totalsumma vridmoment på det för tillfället mest passade sättet. Känns som att man måste lära även hybridenheten att den plötsligt kan begära ut en hel del mer vrid :) Men inget borde ju vara omöjligt.

andreas_lofgren skrev:
crumpets skrev:D5 2.0 ? Var/när har den varit installerad?
Tangentbordsmiss, D3/D4 (163) menar jag
RICA? Plockar ju 201/451 eller nåt sånt.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]