Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av psi
SvenB skrev:
dirkdiggler skrev:
Fortfarande inte provocerad.
Tillbaka vid tangentbordet och skulle vilja ha svar av dig varför du 15 minuter efter jag hälsat dig välkommen till "jagrullar" skrev detta i Androidforumet om mig: Han SvenB måste ju bara förståndshandikappad. Detta innan debatten hettade till.
Skit i han, han vill bara provocera. Sen blir han sur när ingen bryr sig.
av psi
Echoes skrev:Ojoj.

Som en fd apple-fanboy så får jag verkligen säga att jag känner igen beteendet. Precis samma tongångar gick det alltid i apple-forumen när denna diskussion togs upp. Något som visar sig vanligt dock är att dessa Apple-fanboys mer eller mindre aldrig ens prövat Android. Om man inte räknar dom där minuterna snabbt på Elgiganten eller liknande. Så att bygga sina argument och kunskap kring Android på det är väl inte direkt rättvist eller givande för någon.

Problemet i denna debatt har ju blivit att det är "vi mot dom" hela tiden oavsett vilket man använder. Att olika användare har olika användningsområden är viktigt att poängtera.

Kan vi inte vända på det istället? Då detta är en tydlig debatt och vi är på "er" hemmaplan så är min fråga.

Varför vill ni Apple användare härinne inte ha Android? Vore uppskattat om konkreta argument kan postas, inte uppfattningar som att det är WT osv.

Väl mött.
Har en Android som firma tele så har bägge. Saker jag ogillar och gör att jag inte vill ha det privat är.

1) appar kommer senare till android.
2) när dom väl kommer är dom sämre.
3) appar för apple är gjorda för 1 tele bara. Mycket mer anpassat för skärm och funktion
4) appar för android är gjorda för 200 olika telefoner och skärmstorlekar. Inte lika bra imo.
5) rent personligt, vet att inte alla tycker så, Apple är sjukt snygga.

Men sen skiter jag fullständigt i vad folk har för telefon. Så länge dom kan ta emot och svara på ett samtal/sms är det väl bra?
av Echoes
psi skrev:

Som en fd apple-fanboy så får jag verkligen säga att jag känner igen beteendet. Precis samma tongångar gick det alltid i apple-forumen när denna diskussion togs upp. Något som visar sig vanligt dock är att dessa Apple-fanboys mer eller mindre aldrig ens prövat Android. Om man inte räknar dom där minuterna snabbt på Elgiganten eller liknande. Så att bygga sina argument och kunskap kring Android på det är väl inte direkt rättvist eller givande för någon.

Problemet i denna debatt har ju blivit att det är "vi mot dom" hela tiden oavsett vilket man använder. Att olika användare har olika användningsområden är viktigt att poängtera.

Kan vi inte vända på det istället? Då detta är en tydlig debatt och vi är på "er" hemmaplan så är min fråga.

Varför vill ni Apple användare härinne inte ha Android? Vore uppskattat om konkreta argument kan postas, inte uppfattningar som att det är WT osv.

Väl mött.
Har en Android som firma tele så har bägge. Saker jag ogillar och gör att jag inte vill ha det privat är.

3) appar för apple är gjorda för 1 tele bara. Mycket mer anpassat för skärm och funktion
4) appar för android är gjorda för 200 olika telefoner och skärmstorlekar. Inte lika bra imo.

Men sen skiter jag fullständigt i vad folk har för telefon. Så länge dom kan ta emot och svara på ett samtal/sms är det väl bra?
1. Helt fel. Det finns appar som kommer först till Android precis som dom kommer först till Apple.
2. Okej,vilka då som t ex?
3. Exakt. Just därför det blir så lite innovativitet.
4. Inte lika bra? Varför?
5. Det är helt ok.

Du verkar genaralisera väldigt mycket kring Android. Vad för telefon har du på företaget?
Användarvisningsbild
av dirkdiggler
SvenB skrev:
dirkdiggler skrev:
Tillbaka vid tangentbordet och skulle vilja ha svar av dig varför du 15 minuter efter jag hälsat dig välkommen till "jagrullar" skrev detta i Androidforumet om mig: Han SvenB måste ju bara förståndshandikappad. Detta innan debatten hettade till.
För att du är en av de som har en sådan inställning som är respektlös, felaktig och bara dum.

Jag tänker på t.ex. detta:
"Du talar om Lightningkontakt, vad har jag på min iPhone då :?: "
Han säger "Det är dumt att de begränsar det till iPhones" och du svarar "Jag har en sån på min iPhone!".

Sen kommer du till det som fick mig att förundras rejält!

"Så den kontakten skulle inte duga då :?: Men även om så inte vore fallet, har jag råd att köpa ny bil för 400.000:-+ så har jag nog råd att byta iPhone:n också. :D"
Nej. Den duger inte om man, som sverige2 sa, vill kunna koppla in något som inte börjar på "i". Hur kan du ens missa poängen här? Sen fortsätter du att briljera med att, med andra ord, säga "Byt telefon om det inte passar!". Sen som avslutning säger du "Titta, det är fler märken som gör likadant!".

(HMM)
av psi
Echoes skrev:
psi skrev:

Väl mött.

1. Helt fel. Det finns appar som kommer först till Android precis som dom kommer först till Apple.
2. Okej,vilka då som t ex?
3. Exakt. Just därför det blir så lite innovativitet.
4. Inte lika bra? Varför?
5. Det är helt ok.

Du verkar genaralisera väldigt mycket kring Android. Vad för telefon har du på företaget?
Misstänker att du gillar android och det är lugnt.

1)Jo det är sant, men det jag använder är oftast inte så.
2)dom flesta appar jag använder, hänger sig, funkar illa i min android, t.ex. RunKeeper har flera km fel medans apple max 50 m.
3)din åsikt, jag gillar att det är utformat för en grej bara.
4)segare och sämre helt enkelt. Min åsikt dock.
Användarvisningsbild
av SvenB
dirkdiggler skrev:
SvenB skrev:
dirkdiggler skrev:
För att du är en av de som har en sådan inställning som är respektlös, felaktig och bara dum.

Jag tänker på t.ex. detta:
"Du talar om Lightningkontakt, vad har jag på min iPhone då :?: "
Han säger "Det är dumt att de begränsar det till iPhones" och du svarar "Jag har en sån på min iPhone!".

Sen kommer du till det som fick mig att förundras rejält!

"Så den kontakten skulle inte duga då :?: Men även om så inte vore fallet, har jag råd att köpa ny bil för 400.000:-+ så har jag nog råd att byta iPhone:n också. :D"
Nej. Den duger inte om man, som sverige2 sa, vill kunna koppla in något som inte börjar på "i". Hur kan du ens missa poängen här? Sen fortsätter du att briljera med att, med andra ord, säga "Byt telefon om det inte passar!". Sen som avslutning säger du "Titta, det är fler märken som gör likadant!".
Och du vidhåller fortfarande att du inte är provocerad :?:
Användarvisningsbild
av dirkdiggler
SvenB skrev:
Och du vidhåller fortfarande att du inte är provocerad :?:
Ja? Vad är det du inte förstår med det? Är det orden i sig eller hur de följer varandra?
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag förstår inte hur du kan påstå att du inte låtit dig provoceras. Det bara haglar otrevligheter från dig i varje inlägg du gör. Det är det som utmärker en person som blivit provocerad.
Användarvisningsbild
av dirkdiggler
SvenB skrev:Jag förstår inte hur du kan påstå att du inte låtit dig provoceras. Det bara haglar otrevligheter från dig i varje inlägg du gör. Det är det som utmärker en person som blivit provocerad.
Okej. Tack för att du talar om hur jag känner mig och är :-)-)

(Jag är lugn som en filbunke)

Är du arg? Varför pratar vi ens om huruvida jag är arg eller inte? Är det allt du har kvar i argumentationsväg eller är mitt sätt för WT för dig? Du uppför dig kasst. Du har en tråkig attityd. Det gör mig inte arg.
av Lövet
Den här diskussionen om vem som sagt vad och på vilket sätt - den slutar nu omedelbart.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]