Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
perhall skrev:Hos farbror blå är det nog ingen skillnad, hos försäkringsbolaget tror jag trots allt att Polestar med Volvo-intyg kan gå hem bättre, åtminstone vid en maskinskada, även om man smitit från högre premie.../PH
Ger det verkligen högre premie? Någon som reggat om med Polesar och vet?
av perhall
Guru skrev:
perhall skrev:Hos farbror blå är det nog ingen skillnad, hos försäkringsbolaget tror jag trots allt att Polestar med Volvo-intyg kan gå hem bättre, åtminstone vid en maskinskada, även om man smitit från högre premie.../PH
Ger det verkligen högre premie? Någon som reggat om med Polesar och vet?
Bra fråga. En T3 Polestar borde ju kosta som en T4.../PH
av pak7
Varför vill man överhuvudtaget regga om bilen då?
Jag skulle aldrig göra det om det innebär högre skatt eller så.
Vore kul att veta om polestars siffror är verkligheten eller om det egentligen ger mer...
Tycker inte att bsr med 199 hk till t3 är orimligt mycket faktiskt.så om man ens ska behöva bry sig så tycker jag att 180 är i blygaste laget.t4 är ju heller ingen supertrimmad racer;)
Användarvisningsbild
av Guru
pak7 skrev:Varför vill man överhuvudtaget regga om bilen då?
Jag skulle aldrig göra det om det innebär högre skatt eller så.
Vore kul att veta om polestars siffror är verkligheten eller om det egentligen ger mer...
Tycker inte att bsr med 199 hk till t3 är orimligt mycket faktiskt.så om man ens ska behöva bry sig så tycker jag att 180 är i blygaste laget.t4 är ju heller ingen supertrimmad racer;)
Därför att bilen är ändrad och inte längre är i samma utförande som den är typgodkänd. Juridiskt är det ingen skillnad på om du laddar Polestar i din T3 eller stoppar i en V8, bilen är inte godkänd. Sen att det inte är lika uppenbart som att slänga i en V8 är en annan sak.

Skatten baseras på utsläppen och Polestar ändrar inte orginalbilens förbrukning/utsläpp så skatten är samma. Trodde det var allmän kunskap vid det här laget om vad som gäller och hur Polestar fungerar...

Polestar 180hk(T4) till T3 är precis samma som Polestar 240hk(T5) var till 2,0T, Polestar 185hk(D5) var till gamla 163hk 2,4diesel osv. Inget konstigt och helt logiskt med tanke på vad som kommit tidigare. Rimligtvis borde D3-->D4 också komma som Polestar i framtiden?

Det som är intresant är om det blir ytterligare ett steg. Gamla 2,4dieslarna (då 2,4D och D5 var samma motor men med olika mjukvara) finns med 163hk (2,4D), 185hk(D5) och 205hk(Polestar). Ett tag kunde du tom. välja Polestar "light" och gå från 163 till 185hk men det är borta nu. Tänk om det blir samma med 1,6GTDI? 150hk(T3), 180hk(T4, Polestar "light") och xxxhk(Polestar)?
av pak7
Det är uppenbert men jag kan liksom inte se för mig vem som skulle ha ont utav om bilen är uppdaterad eller inte.
Det blir ju knappast nån kontroll med bromstest osv.besiktningen kan ju heller inte se eller märka skillnaden.
Det borde ingå hos polestar att typa om bilen då för det priset tycker jag,om det ändå är volvos trimavd.
Om flera som testat t3 och t4 säger att det knappt märks så begriper jag inte varför polestar lägger energi på nåt som ändå ingen märker :???:
Jag har inte kört nån t4 men blir det inte mera vrid än det är idag så känns den uppdateringen ganska meningslös.
Är det så att siffrorna är =t4 så är det aldeles för dyrt i mina ögon för då kunde de lika gärna lägga in t4 programvara och inte kalla det för polestar då det ändå inte är trim! Samma motor annars väl?
Användarvisningsbild
av crumpets
Varför skulle den det, fartdåre? Det är ju en helt annan motor. Mjukvara till T4 och T5 betvivlar jag kommer komma över huvud taget.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]