Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jajoxc60
Petróvitj skrev:Jakob,
Hur blev det med dina kontakter med Volvo kundtjenst? har de svarat något?
Glömde svara på detta. Volvo har svarat men inget av värde. Om ljudsystemet är trasigt kan jag lämna in bilen på verkstaden för kontroll. Men trasigt är det ju inte, bara dåligt.

Angående vad du borde göra... Jag vill inte ge nån direkt rekommendation åt något håll. Vi kanske tycker olika och du kanske blir jättenöjd med PS. Vill inte riskera att göra dig missnöjd. Dock tycker jag att du ska försöka provlyssna en PS-anläggning utan dynaudio innan du slår till. Och subben vågar jag nästan rekommendera dig att stryka för jag tycker inte ens att det blir mer bas när man slår på den, bara otightare bas.

/ j
av pak7
Angående pip i systemet så har jag märkt att tex. Laddaren till min gps alstrar pipande...
Kan va bra att tänka på, om man inte gjort det tidigare..
Användarvisningsbild
av jajoxc60
Det piper i min fast jag inte har nåt inkopplat alls om man höjer volymen tillräckligt.

Volvo tycker inte att det är nåt problem.

/ j
av Petróvitj
"Och subben..."
Tack för insatsen!

Har tittat lite runt gällande PS.
Det var intressant att se vad amerikanerna går på bara att få in subben (de har inte den som ett tillval - man kan fråga sig varför):
http://forums.swedespeed.com/showthread ... he-Low-End
...och här är något också:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... und-System

Jag behåller subben på listan imat jag vill gå igenom ordentlight att justera ljudanläggningen med syftet att få det bästa kvalitet möjlight med extra ljuddämpning osv.
Nej, inte jag själv typ:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... ost1726771
"At this point I have not decided on the final setting of the 200 and 1K controls as they too are quite broad in their action. Below are their curves"
Så entusiastisk är man väl inte. :-)
Det finns flera som kan allt sånt, installerar CarPC osv.
Bilen köps normalt åtminstone för flera år så vill man ju ha det bekvämt.
Ljudet är viktigt för mig så ser vi hur det går till. Det blir nog aktuellt någonstans vid årskiftet. Bilen levereras vid 15de Oktober.
/Alex
Användarvisningsbild
av jajoxc60
Jag tror att du har gjort rätt. Jag skulle aldrig rekommendera PS för att det ger valuta för pengarna, men faktum kvarstår att PS har bättre förutsättningar om man är villig att tweaka inställningarna. Med standardinställningar låter det förjävligt rent ut sagt.

/ j
av Petróvitj
Det verkar så att Volvo brukar reagera och lösa uppkommande bugs (vilket är helt normallt i för sig) iaf som det ser ut t ex här:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=65977

Det kanske då ska gå igenom den ÅFn man har köpt bilen via?
Lämnar man en skriftlig ansökan/begäran (...ang Sensus vore det bra att implementera en extra mjukvarans "av/på-knapp" imat... osv osv) så får dem allihop något att jobba med.

Läget ser ju definitivt annars ut som ett kunsumenttvång då man är tvungen att lyssna på alla dem påhittade "finesserna" utan att ha en chans att stänga av dem och Volvo knappast vill att man ser det på det sättet.
Senast redigerad av 1 Petróvitj, redigerad totalt 0 gånger.
av Micke008
Jag har mailat Volvo (inte vanliga supporten), bara fått ett mail där de tyckte jag skulle sammanfatta mina synpunkter efter det har jag inte hört något. Och det var i slutet av Maj. Det är inte så man behåller sina kunder, det minsta man kan begära är att få ett svar, jag väntar fortfarande på ljudet i världsklass i min V60...
av Droopy
lyfter tråden igen, någon som fått bekräftat att en mjukvara är på gång för att kunna stänga av Prologic & 3-channel i menyn? Alltså köra rent 2-kanaligt utan alla dessa ljudförbättringsegenskaper.

Har TS gjort några eftermarknadsuppgraderingar för att förbättra ljudet?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Hade tydligen kommit en mjukvara som ska förbättra ljudet med PS. Jag tycker det låter svinbra i min V60 MY12 med PS så det kan vara så att jag redan har den nya mjukvaran då.
av Micke008
XC90_Executive skrev:Hade tydligen kommit en mjukvara som ska förbättra ljudet med PS. Jag tycker det låter svinbra i min V60 MY12 med PS så det kan vara så att jag redan har den nya mjukvaran då.
När fick du din bil?
Jag hade min bil inne på service i november och fick då en mjukvara som återställde volymen till normal nivå.
Min stereo hade från första början bara levererat ca 1watt per kanal istället för 5x130watt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17
V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]

230fk går snålt

Varit ute och kört några mil nu. Lagt m[…]