Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
1.Något knarr i stolar eller skrammel i bilen ör övrigt har jag inte, jag tror detta är en av få nya bilar jag haft där det inte funnits något oljud alls.
2. Att fälgarna fram blir svarta av bromsdamm kan väl inte vara någon nyhet för någon som har skivbromsar.

Övriga frågor vet jag inget om eftersom jag har automat och Iphone 4 och det fungerar helt felfritt.

BSR ..det skulle jag vara mycket tveksam till att stoppa i med tanke på att fabriksgarantin på motor och drivlina försvinner.
Det kan kosta mer än det smakar !
Användarvisningsbild
av jajoxc60
newbie111 skrev: 1. Sätena knarrar, endast förar sätet - och det är inte skinnet eller något annat utan själva stolen knarrar helt enkelt. Det går att få bort genom att ställa in stolen i en ställning där man inte har den i botten längst ner utan mer som en konduktörställning - störigt som satan!!!
Det är oacceptabelt! Mina säten är knäpptysta. Verkstad nästa :)
newbie111 skrev: 2. Fälgarna fram blir helt svarta av ? smuts...bara fram, hur skitig som helst och jag har inte kört i grus någonting.
Du har mer bromsverkan fram än bak vilket gör att det blir mer bromsdamm där. Det är ett nybilsproblem :)
newbie111 skrev: 4. Sensus, så fort jag sätter mig i bilen går ipoden igån på min iphone, och börjar spelar - trots jag inte ens använt ipoden på telefonen.
Skumt, även fast du inte har "Bluetooth" som aktiv källa på stereon?

Tyvärr går det inte att ställa in i iPhone vilken app som ska vara huvudapp för musikuppspelning. Den defaultar alltid till iPod även om man använder t.ex. Spotify. Men den bör inte sätta igång uppspelning om du väljer t.ex. USB eller radio på stereon.

/ j
av newbie111
Tack, Ja det knarrar och håller på vilket är värdelöst. men känns surt o lämna in en bil som är splitterny för något sådan - de börjar väl garva över en sånt "problem".

Det är inte den första nya bilen jag har, och jag kör 3000-4000 per år och har gjort i 6 år.
Fälgarna blir megaskitiga fram direkt, men hoppas som jajoxc60 säger att det är nybilsproblem.

Jag lyssnar bara på Spotify i bilen, ändå sätter ipoden igång så fort jag kliver in. Skall kolla inställningarna.

BSR tar väl garantin som täcker om det skulle vara något problem/skador som BSR trimmet orsakat. Pajjar något annat gäller fortfarande Volvo som jag förstått.
av Linqid
newbie111 skrev:Tack, Ja det knarrar och håller på vilket är värdelöst. men känns surt o lämna in en bil som är splitterny för något sådan - de börjar väl garva över en sånt "problem".
Börjar dom garva ber du chefen skicka iväg dom på en kurs i service och kundbemötande. Du ska inte behöva åka runt och lyssa på ett konstant knarrande (som sannolikt går att åtgärda) i en bil för +400 tusen. Bara att åka in! :)
Användarvisningsbild
av jajoxc60
newbie111 skrev:Jag lyssnar bara på Spotify i bilen, ändå sätter ipoden igång så fort jag kliver in. Skall kolla inställningarna.
Mycket skumt. Jag lyssnar alltid på Spotify och får manuellt starta appen på iPhonen innan det kommer någon musik... Även om "Bluetooth" är valt som källa i bilen. Finns inget sätt för mig att kicka igång musiken utan att plocka upp luren ur fickan.

Jag har dock ingen musik inlagd på min iPhone... Kanske därför...

Föredrar helt klart hur det funkar på Android. Där väljer man bara att Spotify ska vara standardapp för musik och sen funkar allt utan att man måste ta upp luren. Blir en sån som nästa telefon.

/ j
Användarvisningsbild
av gotfredsen
jajoxc60 skrev:
newbie111 skrev:Jag lyssnar bara på Spotify i bilen, ändå sätter ipoden igång så fort jag kliver in. Skall kolla inställningarna.
Mycket skumt. Jag lyssnar alltid på Spotify och får manuellt starta appen på iPhonen innan det kommer någon musik... Även om "Bluetooth" är valt som källa i bilen. Finns inget sätt för mig att kicka igång musiken utan att plocka upp luren ur fickan.

Föredrar helt klart hur det funkar på Android. Där väljer man bara att Spotify ska vara standardapp för musik och sen funkar allt utan att man måste ta upp luren. Blir en sån som nästa telefon.

/ j
vilken iphone kör du ?? och framför allt vilken version av iOS kör du ?

oavsett så rekommenderar jag dig varmt att uppdatera din iPhone till iOS 5 när det kommer och sedan återkomma på denna fråga :wink: :wink:
av newbie111
gotfredsen skrev:
jajoxc60 skrev:

/ j
vilken iphone kör du ?? och framför allt vilken version av iOS kör du ?

oavsett så rekommenderar jag dig varmt att uppdatera din iPhone till iOS 5 när det kommer och sedan återkomma på denna fråga :wink: :wink:
Hör iphone 3 GS, med senaste versionen.
Användarvisningsbild
av gotfredsen
syfta mer till jajoxc60

men till dig newbie111 så kan jag säga att iOS5 har bl.a nyare version av Bluetooth vilket löser en del ..

det kan mycket väll vara så att när din mobil "pair" as med Volvos system så skicka volvos system ett A2DP kommando i form av "play" ... om mobil i frågan stödjer A2DP så verkar deras mobil börja spela direkt för den gör ju vad Bilen säger åt den att göra ...

om mobil i frågan inte stödjer A2DP kommandon så verkar dock inte någon autpplay ske ... tex så har "gammla" iphone modeller och OS INTE stöd för A2DP och detta kan resulera i varför vissa inte upplever AutpPlay ...

men både senaste Android och iPhone modeller har A2DP stöd och det raporteras runt om på nätet i många olika bil modeller samma "AutoPlay" problem .. oavset bilmodell och oavset om dom har iphone eller Andriod .. vilket är en standard och dom skall ha detta stöd men därockså så får man problem om bilen skickar ett "play" kommando

om du dock inte har några låtar i din iPod App på din iphone så kommer inte du uppleva någon auto play för det finns ju inget att spela upp ... så därför upplever inte användare som bara förlitar sig på Spotify några problem ..

här är ett citat från en som kör en Droid tex
I have the same issue with Ford Sync; driving my crazy. Whenever I change the sync source to BT (usually to listen to voice mails or a podcast), the Droid automatically starts playing random music.
av Steff 99
newbie111 skrev:BSR tar väl garantin som täcker om det skulle vara något problem/skador som BSR trimmet orsakat. Pajjar något annat gäller fortfarande Volvo som jag förstått.
Detta har varit uppe tidigare ang. BSR garantin att den skulle täcka ett haveri eller att bilen går orent , det finns en tråd ang detta, läser man den är det är mer sannolikt att tomten finns. :evil:
Jag hade aldrig stoppat i något annat än Polestar.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]