Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:Har dom sågat i din kofångare??
Det har dom inte gjort på min..

På XC70:n så är det ytterst lite i underkant, syns knappt. På förra V70:n var det desto mer.
Hade avtagbart drag på förra bilen men valde fast drag på nuvarande, orsaken till fast drag är att jag blev mer skitig av att hålla på att ta av och på det avtagbara än jag blir av det fasta draget. Hade dock inga problem med att det fastnade men då använder jag draget titt som tätt också. Har aldrig lyckats varken slå i benet eller haft sönder några byxor heller trots 3 bilar med fast krok. :)
Bosa skrev:Hade avtagbart drag på förra bilen men valde fast drag på nuvarande, orsaken till fast drag är att jag blev mer skitig av att hålla på att ta av och på det avtagbara än jag blir av det fasta draget. Hade dock inga problem med att det fastnade men då använder jag draget titt som tätt också. Har aldrig lyckats varken slå i benet eller haft sönder några byxor heller trots 3 bilar med fast krok. :)
Precis den erfarenheten har jag också. Men numera kör jag utan drag.

F ö finns det två saker som stör estetiken mycket mer än Volvos avtagbara krok, tycker jag: lösa GPS:er med sladdar som hänger, och ACTA Graco bilbarnstolar i anskrämliga färger. Hur tänker medmänniskor som först köper inredning i grått, ventilerat skinn, sedan köper förra årets utgående stol i cerise med 500 kr rabatt och monterar i bilen i 4 år:)/PH
perhall skrev:
Bosa skrev:Hade avtagbart drag på förra bilen men valde fast drag på nuvarande, orsaken till fast drag är att jag blev mer skitig av att hålla på att ta av och på det avtagbara än jag blir av det fasta draget. Hade dock inga problem med att det fastnade men då använder jag draget titt som tätt också. Har aldrig lyckats varken slå i benet eller haft sönder några byxor heller trots 3 bilar med fast krok. :)
Precis den erfarenheten har jag också. Men numera kör jag utan drag.

F ö finns det två saker som stör estetiken mycket mer än Volvos avtagbara krok, tycker jag: lösa GPS:er med sladdar som hänger, och ACTA Graco bilbarnstolar i anskrämliga färger. Hur tänker medmänniskor som först köper inredning i grått, ventilerat skinn, sedan köper förra årets utgående stol i cerise med 500 kr rabatt och monterar i bilen i 4 år:)/PH

hahaha, ja, sladdar som hänger är ju iofs svårt att komma undan beroende på var man monterar GPS:en.
Färg på barnstolen, tja, barnstolen kan man ju plocka ut när den inte används i värsta fall.
500kr på en barnstol är oftast en någorlunda saftig rabatt, så för många är det nog välkommet att spara de kronorna, men jag förstår vad du menar.
perhall skrev: Precis den erfarenheten har jag också. Men numera kör jag utan drag.

Du har en point i det du skriver, man är väldigt noga med bilens utseende, men när det gäller att spara två kronor så monterar man på delar som inte passar alls, ytterligare ett exempel är de som åker halva året med plåtfälgar eller andra sekundafälgar på sina vinterdäck, men lägger en stor vikt i att ha en R-design.
Det ser ut som att ha giftgröna foppatofflor till smoking !
Fast det ni skriver om nu kan man ju enkelt välja bort. Vill man ha en avtagbar dragkrok och få Volvo att montera den, då är det bara blöjvarianten som gäller. Det är riktigt trist.
Mjukisdjur skrev:Har väl mer att göra vilket skydd man går och köper... Den till höger ser är ju sjukt diskret...
Den till höger såg jag precis i eftermiddag på en V60. Jag frågade mig varför den inte var i aluminiumfärg.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]