Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jajon skrev:Jag har nu kollat. 13000kr extra om jag vill ha RTI till mitt Premium Sound 7". 15000 om jag vill ha RTI+PCC.

Att eftermontera kostar cirka 15000. Det handlar alltså inte om så väldigt stor skillnad.

Jag har beslutat att börja utan RTI och om jag känner att det verkligen saknas så eftermonterar jag det och förlorar 2k.
XC90_Executive skrev:Jag gillar inte bara PCC, utan alla tillval! :wink: :lol:
:-)-)
Menar du att du betalar 2000kr för PCC om du eftermonterar det och går verkligen PCC att eftermotera, har för mig att det inte gör det.

Mvh
Per
Hej!

Nej, jag var otydlig. Om jag ändrar min beställning och fabriksmonterar RTI+PCC kostar det lika mycket som att eftermontera enbart RTI (15000kr).

/ j
Okej, tyckte det var billigt 2000kr för PCC när det kostar 7000kr från fabriken...

Mvh
Per
XC90_Executive skrev:Teknikpaket Premium Sound kostar 20, vill man ha RTI kostar det 9 till.
Japp och Premium+RTI utan PCC kostar 27000 (då är det ju verkligen värt 2k extra för PCC).

/ j
XC90_Executive skrev:PCC är värt 10, lätt! Det är så skönt att slippa trycka i nyckeln varje gång och att slippa ta upp nyckeln ur fickan varje gång man vill in i bilen.
Om köparen nu inte har obegränsad budget, hur bra är PPC då?

Skulle det tex vara värt att dumpa automatlådan eller AWD för att istället köpa PPC ?:-/
PCC är något jag saknade i min förra S80 som jag nu har i V60 och det är ju så skönt att slippa leta/ta upp nyckeln, låsa upp, in i hålet och tycka start. Nu tar man i handtaget och hoppar in och trycker start, skit smidigt :D

Mvh
Per
VolvoB20 skrev:
XC90_Executive skrev:PCC är värt 10, lätt! Det är så skönt att slippa trycka i nyckeln varje gång och att slippa ta upp nyckeln ur fickan varje gång man vill in i bilen.
Om köparen nu inte har obegränsad budget, hur bra är PPC då?

Skulle det tex vara värt att dumpa automatlådan eller AWD för att istället köpa PPC ?:-/
Jag håller med. Det finns många tillbehör jag skulle ta framför PPC.
Det har ju en tendens med såna här trådar "om vad man ska välja eller glömt för tillval" att alla tillval tas upp för att vi är så olika vad vi annser som viktigt när vi köper ny bil. Men dom kanske hjälper ändå för det skapas ju en diskussion om för och nackdelar för i stort sätt var enda tillval...

Mvh
Per
VolvoB20 skrev:Om köparen nu inte har obegränsad budget, hur bra är PPC då?

Självklart inte offra AWD eller aut. för att få PCC. Men när vi ändå pratar över 400 000kr så är ju ett par tusen inte så mycket....

För mig finns ingen räddning ändå vad det gäller tillval! :mrgreen: :wink:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

[…] och T5 finns endast med framhjulsdrift[…]

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)