Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Samma broblem för mig. Igen. Bytte kompressorn och några slangar till kylaren för batteriet och värmaren. Tot 52k.
Nu, 18 månader senare, är kompressorn trasig igen. Ett jobb som kostar 35k enligt volvo haninge. Vilka rättigheter har man som konsument? Såg att några nämnde att det var livstid garanti på vissa komponenter. Gäller det fortfarande i detta fall. Hjälp!
Hur skötte Volvo det i detta fallet? Om det nu är livstidsgaranti på delarna kan de väl inte kräva 35 000 till på nåt de bytte nyligen?

När man byter kompressorn, tömmer man inte systemet då samtidigt och ersätter med rätt sorts olja? Om nu det var själva grundorsaken till problemet, vilket de uppenbarligen vet vid det här laget? Annars förstår jag ju varför det går sönder gång på gång…
Hei

Er det noen som har funnet ett godt verksted i Norge/Sverige som faktisk fikser AC problemet, eller blir det bare byttet AC kompressor?

Jeg har en 2017, hvor jeg får sporadiske feilmeldinger angående klimaanlegg, og feilmeldingsavlesning tyder på AC kompressor ikke fungerer som den skal.
Hej.
Tänkte om vi kunde få liv i denna tråden igen. 🙂

Jag hittade, vad jag tycker en trevlig V60 hybrid från 2015.
Men då jag inte har någon större kunskap så är det mycket jag inte vet.
Hittade denna tråden tack vare @UnleashFusion som påpekade detta i annan tråd.

Är det någon som vet om jag köper denna hos en bilhandlare och sen åker till Volvoverkstad för se hur just denna bilen mår? Och om de hittar fel på ACn, så är det bilförsäljaren som står för garantin?

/Marcus
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Fått mina nya däck och fälgar mont[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Kan vara intressant att veta mätarställn[…]

Har fått felkod P2600 "Powertrain coola[…]

Andelen bilister som behöver dra ett skote[…]