Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wenne87
Uljung skrev:
Matzz skrev:
Uljung skrev:713 Power Blue Metallic

Är beställd och kan knappt vänta på finingen. Återkommer självklart med bilder och första intryck :)
Härligt Matzz, tack för bilden!! Vad tycker du om färgen nu när du haft bilen ett tag?

Beställde den 13 januari och får bilen levererad om ca 2 veckor, snabba ryck!!

Sent from my iPad using Tapatalk
Hur går detta till? Alltså ca 1 mån leveranstid? Eller har jag missat något?=)
av Uljung
wenne87 skrev:
Uljung skrev:
Matzz skrev:
Härligt Matzz, tack för bilden!! Vad tycker du om färgen nu när du haft bilen ett tag?

Beställde den 13 januari och får bilen levererad om ca 2 veckor, snabba ryck!!

Hur går detta till? Alltså ca 1 mån leveranstid? Eller har jag missat något?=)
Inte så konstigt egentligen, hade oförtjänt tur helt enkelt då bil enligt mitt önskemål var redan byggd och stod på mellanlager i Göteborg. Extra tillval etc sätts på hos ÅF. Har nu fått leveransdag 7 feb.

av Uljung
Med lite fördröjning kommer här bilder på leveransen av bilen.

Bild
Bild
Bild
Bild

Är mycket nöjd med färgen Power Blue, gör sig väldigt bra på XC60! Kan också bekräfta att den håller sig väl när bilen börjar bli skitig. Har kört komplett lackskyddsbehandling på den, som tog fram en djup lyster i färgen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
av Geoham
Uljung skrev:Med lite fördröjning kommer här bilder på leveransen av bilen.

Bild
Bild
Bild
Bild

Är mycket nöjd med färgen Power Blue, gör sig väldigt bra på XC60! Kan också bekräfta att den håller sig väl när bilen börjar bli skitig. Har kört komplett lackskyddsbehandling på den, som tog fram en djup lyster i färgen.

Riktigt snyggt! Är det ÅF som genomför lackbehandlingen? Vad exakt gör behandlingen samt vad kostar det?
av Uljung
Geoham skrev:Riktigt snyggt! Är det ÅF som genomför lackbehandlingen? Vad exakt gör behandlingen samt vad kostar det?
Lackskyddet har gjorts av WellKept i Solna, kan rekommendera dem varmt om man har möjlighet att lämna bilen där. Det är gjort efter leverans, så lacken är snyggare än på bilderna! Det kör med systemet PPS, precis som Volvo ÅF kör med. Priset beror förstås på en massa saker, men för min del blev det runt 3k om du enbart ser till lackskyddet. Man polerar lacken för att sedan lägga ett förseglande lager teflon som härdar och skyddar lacken samt gör den mycket mer lättskött. Finns mycket info på nätet.

• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

märket idag att min v40 börjar hoppa och[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

En XC70 2000 med 2.4t motorn har ett Magneti-Mar[…]

Jag har nu kört 1100 mil sedan jag senast fyl[…]

Tvättad, wipedown, waxat med Autoglym UHD wax[…]