- tor 12 jan 2017, 14:04
#1139886
På demobilar och tidigare XC60 har jag INTE KUNNAT ha full värme i stolar och ratt, har helt enkelt inte stått ut med så varmt som det blivit, nästan brännskador juh... På min kan jag ha full värme i stolar och ratt, och visst det blir varmt och skönt, aldrig så det bränner, definitivt "ljummet" jämfört med de jag tidigare provat, men definitivt varmt och inte "fisljummet"... men det är ju väldigt personligt vilka värderingar respektive ord har för olika användare! På TS-bil verkar det ju vara något fel, om det inte ens blir ljummet... På min bil kan jag konstatera att det skiljer mot vad jag förväntade mig.. MEN, efter ett tags användning faktiskt till det bättre.. kan ha på ratten och det är skönt, inte ha på ratten tills det INTE är skönt längre.. likaså stolarna.. full effekt en stund, och när det börjar bli varmt sänker jag ett eller två steg ett tag till och sen stänger!
Jag sticker ut hakan lite och undrar nyfiket... vore kul att veta.... om det kanske t.o.m. är så att Volvo medvetet sänkt värmen i stolar och ratt (Sen kan ju bakomliggande orsak vara storlek på generatorer o.s.v.... men kanske har man kodat om vad man tillåter för uteffekt!?! Som sagt, bara en nyfiken teori!?)
Följer med spänning (haha, sorry) tråden och utvecklingen i ärendet...
Derank skrev:blev nyfiken själv på vilken generator som sitter i min XC, men såg bara ett artnr:31419556 och det blev man inte klokare av.Jag undrar jag om det inte är så att man upplever det väldigt olika.
Ahh, hittade nu, det är tydligen 180amp så då styper ju >Volvos ide med att den skulle vara för klen.
XC60 D4 AWD Auto och allt är på hela tiden både fram och bak, och ratt osv och det blir varmt
På demobilar och tidigare XC60 har jag INTE KUNNAT ha full värme i stolar och ratt, har helt enkelt inte stått ut med så varmt som det blivit, nästan brännskador juh... På min kan jag ha full värme i stolar och ratt, och visst det blir varmt och skönt, aldrig så det bränner, definitivt "ljummet" jämfört med de jag tidigare provat, men definitivt varmt och inte "fisljummet"... men det är ju väldigt personligt vilka värderingar respektive ord har för olika användare! På TS-bil verkar det ju vara något fel, om det inte ens blir ljummet... På min bil kan jag konstatera att det skiljer mot vad jag förväntade mig.. MEN, efter ett tags användning faktiskt till det bättre.. kan ha på ratten och det är skönt, inte ha på ratten tills det INTE är skönt längre.. likaså stolarna.. full effekt en stund, och när det börjar bli varmt sänker jag ett eller två steg ett tag till och sen stänger!
Jag sticker ut hakan lite och undrar nyfiket... vore kul att veta.... om det kanske t.o.m. är så att Volvo medvetet sänkt värmen i stolar och ratt (Sen kan ju bakomliggande orsak vara storlek på generatorer o.s.v.... men kanske har man kodat om vad man tillåter för uteffekt!?! Som sagt, bara en nyfiken teori!?)
Följer med spänning (haha, sorry) tråden och utvecklingen i ärendet...
XC60 D4 AWD Classic Aut, Ice White Summum Klimatpkt VOC Lastpkt Teknikpkt pro delbart drag progr. servo växlingspaddlar sportpedaler borttag emblem pianosvarta paneler mörkt innertak el-nackskydd Leda 18" vinter textilmattor nätfickor stänkskydd