Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Surt, jag hade bett han dragit åt helvete och handlat nån annanstans, den bilen kan de leasa ut iaf. 7% vilka muppar.....
Användarvisningsbild
av poseidon
Varför är det synd? För dig kanske.

Sen kan man ju knappast va förbannad på någon för att DU inte gjort ett grundligt jobb innan du skrev på avtalet. Hoppas du lär dig av detta, förhållandevis billigt.

Sen när du köper hus så läs allt och kolla allt, annars kan det bli dyrt på riktigt!
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Grejen med XC60 är väl att den inte lär bli dyrare ju längre tiden går... mer o mer kampanjer.
Skillnaden i kostnad här kan ju bero precis som vid vanlig försäljning att handlare A har lite stiltje på kampanjer en viss månad medan handlare B har fått ett kanonpris på inköp av 50st XC60 från Volvo och kan erbjuda dem för "enhetspris", även för privatleasing.
Sånt är ju lite av en omöjlighet att ha järnkoll på.
av lobbysleeper
Jag har sneglat på privatleasing av XC60 R-design sedan i våras, väldigt lockande, samtidigt som det är mycket pengar varje månad för att "hyra bil".

Tycker privatleasing är ett bra alternativ för mig personligen. Lite högre månadskostnad kanske, och man betalar inget "till sig själv". Men slipper kontantinsats och friheten att byta bil efter 3 år. (Sist jag köpte ny bil, en V70 2011, för ungefär samma peng som denna XC60, så tröttnade jag ändå efter 2,5 år).

XC60 blir som sagt bara billigare och billigare ju närmare modellens slut vi kommer. ca 30000kr billigare från maj till september på mina offerter.

Det kommer säkert ytterligare nån prissänkning och/eller rabatt på paket el.dyl. Antingen i slutet av året eller i januari. Vad tror ni?
Då kanske jag kan övertala familjen att slå till.

Alternativet är nya VW Tiguan med R-line som jag tycker är riktigt fin, aningens mindre, men tillräcklig för en 2+2 familj tror jag. Inte direkt billigare, men modernare.
Nya XC60 lär bli för dyr första åren.

Jag har också märkt att rabatten på bilen är ganska likartad mellan handlare, det är restvärdet de hanterar olika. Upplands Motor hade högst restvärde (och bäst rabatt), därav den lägre månadskostnaden.
Det ser ut som det är beräknat restvärde i offerten (ser inget om "Garanterat restvärde").

Jag har räknat med 2000mil/år.

Senaste offerten (2a september), med bästa pris från Upplands Motor, låg på 5255kr. (57,8% restvärde)
Med denna spec (där och då ingick vinterhjul + klimatpkt VOC utöver vanliga AWD+Aut som också ingår)
Bild
av KrilleW
Spoiler »

Att det är garanterat restvärde bör du vara väldigt nogrann med. Jag har fått min bästa offert från Upplands motor med, och det är en dyrare XC60 som dessutom är några kr billigare i månaden än den du fått offert på, så du kan med all säkerhet förhandla ned priset ett par hundralappar.

Möjligt att Tiguan Är modernare än en XC60, men jag vågar påstå att XC60 fortfarande är en bättre bil. Jag kör VW idag är inne på min fjärde sedan 2009. Jag upplever för varje bil jag haft att kvalitén blivit sämre både på bilen och på verkstäderna så jag kommer aldrig köpa en igen. Tyvärr är nya Tiguan fortfarande behäftad med barnsjukdomar och den är alldeles för stötig för min smak. Har du provkört?
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Tryck Besvara istället.
av lobbysleeper
Ok, garanterat restvärde.
Antar att säljaren helst ser beräknat restvärde för att kunna korrigera ev missräkning?
Medans jag som köpare givet vill ha ett garanterat restvärde, då är det ingen risk för mig vid avtalets slut? (utöver onormalt slitage)
Är det då svårare att få en bra deal med garanterat värde? (även om du lyckats) Vill säljaren spela safe och inte sätta lika "förmånligt" restvärde längre som när han erbjöd utan garanti?

Och nej, Tiguanen är bara provsutten. Frugan tyckte den var så fin bara, vilket jag som sagt håller med om.
Men vi båda gillar Volvo. Man åker alltid skönt, ombonat, stabilt och sällan bekymmer. Dyr som sagt. Men är det nån gång man ska köpa (leasa) så är det väl nu på classic året, med alla bra erbjudanden.
Senast redigerad av 2 Lövet, redigerad totalt 0 gång. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Tryck Besvara istället.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Nya Tiguan är rätt fin utanpå, men fy vilken gammal Golf inuti fortfarande.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 22

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]