Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:Hur är stickan formaterad?
Var minnet när mjukvaran lades in på det?
Kopierade du filerna själv till stickan el lät du Volvoprogrammet göra det åt dig?

Har just nu prövat fat / exfat och lagt kartorna direkt på USB minnet igenom programmet. Samt att jag prövat att flytta över dom manuellt från datorn. Både Mac o Win
_FrEdRiK_ skrev:Tjoho

Har provat efter konstens alla regler att uppdatera mina kartor Sensus navigation. Men han vill ha USB 1 varje gång man prövar med stickan.

Någon som vet något?

Mvh
Skumt med "USB1" är det verkligen "Sensus Navigation" du har ?? Bil ? årsmodell? :shock:
leiwi skrev:

Har provat efter konstens alla regler att uppdatera mina kartor Sensus navigation. Men han vill ha USB 1 varje gång man prövar med stickan.

Någon som vet något?

Mvh
Skumt med "USB1" är det verkligen "Sensus Navigation" du har ?? Bil ? årsmodell? :shock:

Uttagen 2014.09 Modellår 2015 AT 1420.

Så här har det stått i papperna Sensus Connect Premium Sound, 7"
Sensus Navigation
_FrEdRiK_ skrev:
leiwi skrev:

Någon som vet något?

Mvh

Uttagen 2014.09 Modellår 2015 AT 1420.

Så här har det stått i papperna Sensus Connect Premium Sound, 7"
Sensus Navigation

Skumt, om du har ett 32 gb usb minne med kartfilen i "rootkatalogen" så skall uppdateringen starta av sig själv ,gör den inte det är det nog något problem som ÅF får hjälpa dig med
Det du skulle kunn prova är att "Återställa bilen " i Sensus displayen , och sedan försöka ladda kartan.
superpin skrev:Vet inte hur bra den här utgåvan är, navigerade mot Tyresö från norr om Stockholm och bilen tyckte det vore en kanonbra idé att svänga av vid Hornsberg och sedan köra upp på Essingeleden igen vid samma trafikplats...
Jag fick samma, eller liknande info, häromdagen på min här nere i Skåne. Men det visade sig att det var en trafikolycka längre fram och därför ville den leda om mig för att slippa köerna.

Jag trodde att jag hade bättre koll än navigatorn och fortsatte. Satt en timme i kö.. :)

Men av och sen på igen på samma avfart lät lite kort..
superpin skrev:Vet inte hur bra den här utgåvan är, navigerade mot Tyresö från norr om Stockholm och bilen tyckte det vore en kanonbra idé att svänga av vid Hornsberg och sedan köra upp på Essingeleden igen vid samma trafikplats...
Har också varit med om denna "lysande" variant vid Hornsberg. Båda vid körning söderut och norrut. Vilket gör att man åker på en helt onödig trängselskatt om man inte har koll sedan tidigare. Rätt skeptisk till hur detta system är programmerat oavsett kartmaterial. :roll:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 35
Tomgång och vevhusventilation

@Erik Å , Tempmätaren fungerar och t[…]

VOC låter hälsa att det är dags at[…]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standar[…]