Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LazerHawke
S60761 skrev:Trimmade min D5 TE med polestar. Riktigt schysst, inte bara med den extra effekten, men hur mycket bättre växellådan växlar. Supernöjd.

Ultimat borde vara att först skicka in polestar för att få växelprogrammeringen och sedan Rica för extra effekt.

Men kan absolut rekommendera polestar!
Enda problemet där är att Polestar är hela programmet i systemet inte specifikt lådan :) så blanda mjukvaror blir en enda slarvig gröt :oops:
Användarvisningsbild
av joel80
Har du testat nått 0-100 efter polestar? :) Jag är lite sugen på det nu.. Ska försöka få till med rabatt o isåfall blir det nu snart. :)
av S60761
Strunt i 0-100 tider. Det är sjuk skillnad i körglädje och känsla. Den är mycket snabbare än utan. Ärligt talat så var powerläget inget vidare orginal. Väldigt stor skillnad på klippet över 3000 varv. Och växlingarna är betydligt förbättrade.

Du kommer inte ångra dig. Värt varje krona.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag tror inte på att det bara skiljer 0.1 sek. Man får ju av vad jag kan se samma siffror som en D6a..och den klarar 0-100 på 6.1sek.. Så borde det inte vara 0.8sek man får? Det är inte så viktigt med tiondelarna... Men nog måste dom skrivit lite tokigt??
av Robban12
S60761 skrev:Trimmade min D5 TE med polestar. Riktigt schysst, inte bara med den extra effekten, men hur mycket bättre växellådan växlar. Supernöjd.

Ultimat borde vara att först skicka in polestar för att få växelprogrammeringen och sedan Rica för extra effekt.

Men kan absolut rekommendera polestar!

När du trimmar hos polestar så får man ingen "Sportig känsla" utan det höjer inte stegrings nivån på gasen utan den går som original. Man optimerar bara bränsle med Polestar och det gör att du får lite mer effekt i motorn.

Det med växellådan det ändrar man inte så mycket på och det görs med alla mjukvaror för de som gör trim. Polestar är inget unikt i det fallet.
Användarvisningsbild
av joel80
Hm.. inget Bilia i närheten. Att dom ska ha så kort kampanj! Hm.. undrar om man kan spela Bilbolaget mot dem och få samma pris hos dom. :)
Användarvisningsbild
av Hssonen
ja den var riktigt kort! såg den av en slump i förrgår och fick ringa min försäljare som laddar in programvaran innan jag får bilen =)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte