Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken färg?! *Omröstningen avslutad.. jag bytte till Power Blå!* :)

Vit solid
1
2%
Röd solid
10
20%
Svart solid
3
6%
Power Blå Metallic
16
31%
Flamenco Röd Metallic
Inga röster
0%
Bright silver Metallic
1
2%
Inscription Electric silver
12
24%
Seashell beige Metallic
8
16%
av guinness
Har själv beställt en och min blev Passion röd :D Matchar min lika röda motorcykel i garaget !!
Best 15/9.. ber Lev v48-49 Just nu åker man omkring och tittar efter vart alla laddstolpar finns :lol:
av mikebike
Rött är snyggt, silver för vanligt.
Det gläder mig att ingen röstat på vitt. Båda mina svågrar har vita bilar och jag tycker de ser ut som firmabilar. Jag har funderingar på att beställa dekaler med t.ex. BÖRJES BRÖD och klistra på dessa en mörk natt! :D
Den ena svågern har dock sin bil i garage vilket försvårar tilltaget en smula. Båda bor dessutom mer än 50 mil bort.
Användarvisningsbild
av V9097
Så olika det kan vara :D För mig finns inte röd som alternativ över huvud taget. Vitt är snyggt, elegant och fräscht, och är inte så svårtvättat som man kan tro. Funkar lika bra på en V60 som tex nya XC90 (sjukt snygg i vitt).

Just i fallet med V60 blir nog ändå valet Power Blå, eftersom det är en ovanligt lyckad blå som får bilen att se pigg ut. I andra hand vit, på tredje plats någon mörkgrå metallic.
Inscription Crystal White är ju tokläcker på både V60 och XC60, älskar hur den i visst ljus ser lite pärl-matt ut.
Däremot är jag osäker på om jag vågat beställa den med tanke på alla dåliga färgmatchningar man läst om här på forumet.

Nå Joel, vad blev det för färg? :D
Användarvisningsbild
av joel80
guinness skrev:Har själv beställt en och min blev Passion röd :D Matchar min lika röda motorcykel i garaget !!
Best 15/9.. ber Lev v48-49 Just nu åker man omkring och tittar efter vart alla laddstolpar finns :lol:

Då är tävlingen igång! Jag skrev på papprena den 15/9 jag också!
Jag har fått prel lev-datum den 23:e nov. Men det är när den kommer till säljaren.. tar ytterligare några dagar innan den är leveransklar.. Och det är ett preliminärt datum så det kan ju skjutas fram. :D

Jag fick in min i "minvolvo" igår.. men prel-datumet står inte där än. (Stod i säljarens dator när jag var förbi honom igår för att prata färg.) :D Ännu inte helt bestämt mig.. hade flera veckor på mig tydligen..

Men det blir nog Power blå... Den passar en Twin Engine! :D
Vit har jag ju nu.. jag har gillat det starkt på en V70 och också tyckt det varit rätt enkelt att hålla efter så den sett ren ut. Men det passar inte riktigt på V60... plus att jag nog vill byta färg. ;)

guinness, Vad beställde du med för utrustning/paket?
av guinness
joel80 skrev: guinness, Vad beställde du med för utrustning/paket?
BE Momentum, Driver Support, El-ratt, Progressiv servo, Sensus Premium, Drag, Svart innertak. ( taget från huvudet, tror jag kom ihåg allt )
Och ja Fria Vinterdäck :) ( såg du till att få rätt vinterdäck, en av ÅF försökte lura på mig 16", TE Skall ha 17" ) Så han fick inte affären :)
Användarvisningsbild
av joel80
Jadå.. 235/45 R17... Hakka8! :)

Jag funderar fram och tillbaka på el-ratt. Har resonerat så att jag oftast kommer ha bilen förvärmd.. Men är lite sugen att lägga till det ändå.
Med tanke på ditt nick kanske du borde lagt till alkolås! :lol: :lol: :lol:

Vad tog du för färg?
Jasså ingår inte eluppvärmd ratt numera? Jag har för mig att det ingick i klimatpaketet på modellår 2015. :)
Användarvisningsbild
av Zanders
joel80 skrev:Jadå.. 235/45 R17... Hakka8! :)

Jag funderar fram och tillbaka på el-ratt. Har resonerat så att jag oftast kommer ha bilen förvärmd.. Men är lite sugen att lägga till det ändå.
Med tanke på ditt nick kanske du borde lagt till alkolås! :lol: :lol: :lol:

Vad tog du för färg?

Ta eluppvärmd ratt, värt varenda krona! En morgon när man är lite frusen så är det sjukt skönt med värme i ratten även om bilen redan är varm.
Användarvisningsbild
av joel80
Men rattvärme kan man inte förstyra va? (Hade varit fint att kunna sätta igång den via voc.. Hade räckt med det ibland.

Ja får väl kanske lägga på det också....
Lite för symmetrins skull också.. Blir ju så tokigt med massa "tomma" knappar. ;)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

SIM-kortshållare finns bara i bilar som &aum[…]

Allt du ser suspekt

Köpråd V60 Recarge

Jag snikar in en annan fråga 2022 vs 2023. S[…]

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar d[…]