Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Verkmästarn
Mccartney skrev:Vad har du för utrusning i den? Hur tycker du stolarna känns?

Är själv intresserad av att köpa en ny v60 T6 Awd Black R:)
Där är nog det mesta som fanns att köpa när bilen beställdes tror jag. Inte DAB, TV, RSE eller värmedämpande ruta dock.
Tycker stolarna är helt underbara. Passar min slimmade lekamen precis lagom. Tror stolarna i modell -14 är något mer skålade, men de jag har är helt klart tillräckligt bra för mig. Sitter som gjuten.
Har kört många olika Volvomodeller och denna är utan tvekan den som jag gillar bäst bortsett från S60 Polestar som jag fick provköra i somras, men det är ju lite vassare prislapp på en sådan också. Älskar verkligen kombinationen av sexan och automatlådan (även om många här tycks gnälla över att den är seg).
Användarvisningsbild
av MartinS
Härligt, grattis!
av mikebike
Jag får (och hinner) inte hämta den förrän på torsdag. :(

De skall göra service, och uppdatera RTI, samt montera motorskyddsplåt, stänkskydd och förvaringsnät i bagaget.
Det fick jag på köpet istället för att pruta på priset (284')
av Mccartney
mikebike skrev:Jag får (och hinner) inte hämta den förrän på torsdag. :(

De skall göra service, och uppdatera RTI, samt montera motorskyddsplåt, stänkskydd och förvaringsnät i bagaget.
Grattis till bilen. Motorskyddsplåt är det något du tycker man ska lägga till på sin beställning?

Vilken färg valde du?
av mikebike
Mccartney skrev:
mikebike skrev:Jag får (och hinner) inte hämta den förrän på torsdag. :(

Grattis till bilen. Motorskyddsplåt är det något du tycker man ska lägga till på sin beställning?

Vilken färg valde du?
Jag hade skyddsplåt på min XC60, men mig veterligt hade jag aldrig "behov" av den.
Eftersom denna har typ hälften så hög markfrigång och jag fortfarande jagar så kan det nog vara bra att ha en skyddsplåt under motorn.
Jag kanske glömmer att jag bytt bil! :wink:

Denna bil är svart metallic, den förra var silverfärgad. Favoritfärgen är röd och jag har haft 5 röda bilar tidigare (och 2 svarta).
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
mikebike skrev:Sådär.

Då är en V60 T6 AWD Black-R -12 införskaffad. :-)
Grattis! Får man fråga om du kände samma ögonblickliga "vill-ha-känsla" som jag när du provkörde bilen?
av mikebike
Verkmästarn skrev:
mikebike skrev:Sådär.

Då är en V60 T6 AWD Black-R -12 införskaffad. :-)
Grattis! Får man fråga om du kände samma ögonblickliga "vill-ha-känsla" som jag när du provkörde bilen?
Nja, snarare när säljaren körde ut bilen ur hallen och det nästan bara hördes ett sus.
En enorm skillnad mot knattret när andra bilar kördes in och ut ur bilhallen.

För att ta mig till Enköping hyrde jag den billigaste bilen jag hittade, en Nissan Note.
Den knackade och riste ordentligt, men kändes ganska stark på låga varv.
-En äldre typ av dieselmotor tänkte jag, men då upptäckte jag att det satt dekaler på instrumentbrädan och på nyckeln med texten "tanka mig med bensin" :shock:
Användarvisningsbild
av crumpets
De nyaste bensinarna är ju nästan som dieselmotorer för att prestera bra i körcyklerna. Allt vrid tidigt. Lite mindre högljudda bara :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]