Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du får kanske ta alla tre. Om ingen sitter bak, får jag meddelande "Ingen bältad bak". Om någon sitter till höger får jag meddelande "Höger bak bältad". Sedan kommer jag inte ihåg hur det är med resten. Jag har sällan mer än en passagerare bak.
SvenB skrev:Du får kanske ta alla tre. Om ingen sitter bak, får jag meddelande "Ingen bältad bak". Om någon sitter till höger får jag meddelande "Höger bak bältad". Sedan kommer jag inte ihåg hur det är med resten. Jag har sällan mer än en passagerare bak.
Man får meddelande om alla typ höger och mitten, alla bältade bak, osv. Så oavsett vilket bälte och vilken dörr du öppnar så lär du ha ett meddelande..
vad är egentligen problemet? jag hade en kasse bak i baksätet bakom förarstolen den stod på sätet inget jävla larm hit eller dit som ni svamlar om det enda jag får upp om jag går in med tumhjulet är Meddelanden(1) men annars ingenting så vad är det nu snattrar om? tråden blir ju längre och längre för ingenting!
Re Zanders:

Det spelar ingen roll om man har bälten på eller inte, jag testade nyss. Det verkar som att om du öppnar någon av bakdörrarna någon gång efter upplåsning kommer meddelandet ligga kvar hela färden.

Saxat ur manualen:

Baksäte
Bältespåminnaren i baksätet har två delfunktioner:

• Informera om vilka säkerhetsbälten (s. 23)
som används i baksätet. Ett meddelande
visas i kombiinstrumentet vid användning
av säkerhetsbältena eller om en av bakdörrarna
har öppnats.
Meddelandet raderas
automatiskt efter ungefär 30 sekunders körning eller efter en tryckning på blinkerspakens OK-knapp (s. 106).

• Påminna om att något säkerhetsbälte i
baksätet tagits av under färd. Påminnelse
sker genom meddelande i kombiinstrumentet
kombinerat med ljud- och ljussignal.
Påminnelsen upphör då säkerhetsbältet
åter tagits på, men kan också kvitteras
manuellt med en tryckning på OKknappen.

Meddelandet i kombiinstrumentet, som visar
vilka säkerhetsbälten som används, finns alltid
tillgängligt. För att se lagrade meddelanden,
tryck på OK-knappen
.

Re LazerHawke:

Finns andra trådar om denna stör dig.
Senast redigerad av 1 MrMupp, redigerad totalt 0 gånger.
MrMupp skrev:Re Zanders:

Det spelar ingen roll om man har bälten på eller inte. Det verkar som att om du öppnar någon av bakdörrarna någon gång efter upplåsning kommer meddelandet ligga kvar hela färden.

Saxat ur manualen:

Baksäte
Bältespåminnaren i baksätet har två delfunktioner:

• Informera om vilka säkerhetsbälten (s. 23)
som används i baksätet. Ett meddelande
visas i kombiinstrumentet vid användning
av säkerhetsbältena eller om en av bakdörrarna
har öppnats.
Meddelandet raderas
automatiskt efter ungefär 30 sekunblinkerspakens OK-knapp (s. 106).

• Påminna om att något säkerhetsbälte i
baksätet tagits av under färd. Påminnelse
sker genom meddelande i kombiinstrumentet
kombinerat med ljud- och ljussignal.
Påminnelsen upphör då säkerhetsbältet
åter tagits på, men kan också kvitteras
manuellt med en tryckning på OKknappen.

Meddelandet i kombiinstrumentet, som visar
vilka säkerhetsbälten som används, finns alltid
tillgängligt. För att se lagrade meddelanden,
tryck på OK-knappen
.

Re LazerHawke:

Finns andra trådar om denna stör dig.
stör mig ej men undrar vad det är för jidder meddelandet visas en kort stund sen försvinner det sen indikerar inget spec först om du går in manuellt i meddelanden...
30 sekunder är inte en kort stund i mina ögon.

Men nu vet vi att om man öppnar någon av bakdörrarna kommer ett obegripligt meddelande föreställandes en stor bil poppa upp mitt i huvuddisplayen som man kan trycka bort med ok, eller vackert blänga på i en halv minut. Inga konstigheter.
MrMupp skrev:30 sekunder är inte en kort stund i mina ögon.

Men nu vet vi att om man öppnar någon av bakdörrarna kommer ett obegripligt meddelande föreställandes en stor bil poppa upp mitt i huvuddisplayen som man kan trycka bort med ok, eller vackert blänga på i en halv minut. Inga konstigheter.
för mig är det inga problem försvinner rätt omgående...
LazerHawke skrev:
MrMupp skrev:30 sekunder är inte en kort stund i mina ögon.

för mig är det inga problem försvinner rätt omgående...
Ja det är detta vi alla har sagt att det inte är något problem men någon verkar ju tycka att det är ett världsproblem..
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]