Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Camel skrev:Vill bara flika in med en liten bild tagen på min 2,5FT. Bilden är inte fejkad. Inte tankens storlek heller. Och bilden var tagen 12 mil efter senaste tankning, ändå återstår 157 mil som prognos. Allt beror på körförhållanden, inget annat. Lätt att äpplen och päron jämförs. :wink:
Vilken härlig lång utförsbacke du kör i. Men det SER fantastiskt ut. :)
EbbevonVolvo skrev:Vilken härlig lång utförsbacke du kör i. Men det SER fantastiskt ut. :)
Som jag sa, körförhållandena och körsättet avgör allt. Lätt att det jämförs äpplen och päron. :wink:
Camel skrev:
EbbevonVolvo skrev:Vilken härlig lång utförsbacke du kör i. Men det SER fantastiskt ut. :)
Som jag sa, körförhållandena och körsättet avgör allt. Lätt att det jämförs äpplen och päron. :wink:
då till frågan vilket bränsle vid det fotot??
LazerHawke skrev:
Camel skrev:
då till frågan vilket bränsle vid det fotot??
Måste vara päron...... :shock: :lol: :lol: :lol:
Kollade lite i färdatorn på min bil den säger 0,52 och då är det en D4 4cyl manuell med vinterdäck,
Har dock inte kollat vid pump än då bilen bara har rullat 50 mil blandad körning.

Vinterdäck är 16 tum dubbat drar det mer eller mindre än org 18 tum sommar ?

Har bara kört bilen på vinterdäck då jag bara haft den i 1 vecka och är hel nöjd måste jag säja :D
LazerHawke skrev:då till frågan vilket bränsle vid det fotot??
Det var inte diesel... Det var bensin. Fotot är från en utlandsresa och E85 fanns inte tillgängligt. Men kanske bilen går att köra på jäst frukt, har inte provat. :wink:
robeks skrev: Vinterdäck är 16 tum dubbat drar det mer eller mindre än org 18 tum sommar ?
Klart mindre.. du får nog upp till 1dl/mil mer med 18". Det är stor skillnad.. speciellt om bredden på dem också är större.

PÅ min V70 Får jag en ökning på nästan 10% med 17" sommar istället för dubbade vinterdäck på 16". Då är bredden på 17" 245 och på vinter 225.
Gjorde min andra tankning idag på min S60 D4 automat med 18" sommardäck. Enligt mina uträkningar så har bilen tagit 0,54 liter per mil och 0,53 enligt datorn.
Har mest kört på 90 och 100 vägar där jag håller +10 av någon konstig anledning. Är hyfsat nöjd, får hoppas att den drar lite mindre efter inkörning :)
Vad har ni för medelhastighet kopplat till er medelförbrukning? Nuförtiden blir det nästan enbart korta sträckor stadstrafik för mig och nu när jag snålkört några dagar kommer jag ner till 6.8 dl/100 km (fortsätter väl ev lite ner till om jag fortsätter snålköra). Medelhastigheten enligt bilen är 36km/h. Misstänker att ni som har lägre förbrukning även har högre medelhastighet?
Har D4 vea manuell.
Medelhastigheten kan inte sättas ihop med förbrukningssiffrorna.. Om jag kör 120km/h halva tiden och rusningstrafik i 20km/h resten av tiden och hamnar på typ 70km/h ger det ju helt annorlunda förbrukningssiffror än om jag pendlat i hastighet mellan 60-80km/h och också landar på 70km/h i snitthastighet.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Beror på vilken drivlina du syftar på[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Komplett kopplingssats från Sachs gick p&ari[…]

Du måste alltid nolla boxarna när du sk[…]

V70N -01 Växellådsbekymmer.

Jag hade kikat på kransarna. Kan vara en lit[…]