Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Jag beställde min xc60 D4 AWD R design och fick 10 veckor lev. Bilen beräknas vara klar V50.
av V60T3
kmi skrev:Blev en xc60 d5 ORE for min del.
19 veckors leveranstid prel. V. 7 2015
Var inne i helgen på Brabil samt Bilia, båda hade just fått "leveranstid-status-lista v.41" från VCC - XC60 OR stog leveranstid Mars (ingen vecka)!! När beställde du din?
Användarvisningsbild
av volvobrasse
V60T3 skrev:
kmi skrev:Blev en xc60 d5 ORE for min del.
19 veckors leveranstid prel. V. 7 2015
Var inne i helgen på Brabil samt Bilia, båda hade just fått "leveranstid-status-lista v.41" från VCC - XC60 OR stog leveranstid Mars (ingen vecka)!! När beställde du din?
Skulle jag få levtid i mars skulle jag avstå att beställa! Då skulle jag hellre vänta på nästa årsmodell. Är ju helt sinnesjukt vilka levtider.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
kmi skrev:Beställde bilen fredag d. 29 sep.
Alltså, det är 5 månaders väntetid, nästan ett halvår. rätta mig om jag inte har fel, men du skulle kunna vänta ytterligare 1,5 månad och beställa en 2016 årsmodell istället samt få leverans innan semestern eller i augusti :)
Användarvisningsbild
av Kite
Fast du har väl ingen garanterad leveranstid innan semestern bara för att du beställer MY16? Det kan ju lika väl bli lång väntetid då med + att det är väl inte säkert att det blir något speciellt nytt till MY16?
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Kite skrev:Fast du har väl ingen garanterad leveranstid innan semestern bara för att du beställer MY16? Det kan ju lika väl bli lång väntetid då med + att det är väl inte säkert att det blir något speciellt nytt till MY16?
Det är helt rätt, men det jag försöker säga är att skillnaden till den period då man kan beställa modellen efter varandra är inte speciellt stor. Jag skulle personligen då vänta.

Exempelvis, min första status på V60:n jag beställt var v.18, dvs i april nästa år! Jag tänkte direkt annullera ordern. Inte en chans att jag skulle vänta tills dess! Lyckligtvis ändrades denna status:)
Användarvisningsbild
av ersj
volvobrasse skrev:
ersj skrev:
volvobrasse skrev:Är det någon här som beställt en Ocean Race, alt. med T3 som fått sin under 13 veckor? Skulle vara intressant att veta :)
Jag fick min T3 på ungefär 10 veckor. Detta är dock en V40 men den ska ju ändå transporteras ända från Gent.
Dom tillverkas i Gent?
V40 tillverkas i Gent medan V60 tillverkas väl i Torslanda.
av V60T3
volvobrasse skrev:
kmi skrev:Beställde bilen fredag d. 29 sep.
Alltså, det är 5 månaders väntetid, nästan ett halvår. rätta mig om jag inte har fel, men du skulle kunna vänta ytterligare 1,5 månad och beställa en 2016 årsmodell istället samt få leverans innan semestern eller i augusti :)

Vill man ha OR som endast tillverkas i år så kan det vara värt väntan :) För min del släpper jag tankarna på en Xc60 OR till förmån för en XC70 Sport ist. leverans innan jul.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 203

Jag gillar EV9 :-) men de behåller vä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Jag får alltid brottas med Circle Ks laddare[…]

Är MAP-sensorn rengjord? Tycker i övrigt[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klima[…]