Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av psi
dirkdiggler skrev:
psi skrev:Dirkdiggler, du är den stereotypa android älskaren.

Försvarar sig med näbbar och klor och är väldans lätt att provocera. Vi med apple skiter i hur bra "alla" tycker android är.

Vi vill inte ha skiten.
För det första försvarar jag mig inte. Har du svårt att förstå sammanhang så säg till! Jag kan anpassa mitt språk till en mer basal nivå ifall du behöver det. Allt jag sagt är 100% fakta. Försök att bryta ner något till något annat.

Provocerad är jag verkligen inte heller. Du missförstår mig helt. Jag tycker att det finns ofantligt korkade resonemang här i tråden (de är VERKLIGEN korkade) men det provocerar mig inte. Det underhåller mig till en viss gräns men jag tycker mest det är sorgligt. En hatkärlek kan man nog säga att jag har gentemot det! Dumhet alltså.
Du verkar väldigt provocerad i alla fall. Du gör personangrepp och anspelar på att jag är trög, du använder stora bokstäver och till råga på allt du skapa ditt konto här bara för denna sakens skull.

Jag skiter fullständigt i vad folk tycker om Apple men volvo gillar det uppenbarligen. Gillar ni inte de så köp en cykel eller opel.
Användarvisningsbild
av dirkdiggler
psi skrev:
dirkdiggler skrev:
psi skrev:Dirkdiggler, du är den stereotypa android älskaren.

Försvarar sig med näbbar och klor och är väldans lätt att provocera. Vi med apple skiter i hur bra "alla" tycker android är.

Vi vill inte ha skiten.
För det första försvarar jag mig inte. Har du svårt att förstå sammanhang så säg till! Jag kan anpassa mitt språk till en mer basal nivå ifall du behöver det. Allt jag sagt är 100% fakta. Försök att bryta ner något till något annat.

Provocerad är jag verkligen inte heller. Du missförstår mig helt. Jag tycker att det finns ofantligt korkade resonemang här i tråden (de är VERKLIGEN korkade) men det provocerar mig inte. Det underhåller mig till en viss gräns men jag tycker mest det är sorgligt. En hatkärlek kan man nog säga att jag har gentemot det! Dumhet alltså.
Du verkar väldigt provocerad i alla fall. Du gör personangrepp och anspelar på att jag är trög, du använder stora bokstäver och till råga på allt du skapa ditt konto här bara för denna sakens skull.

Jag skiter fullständigt i vad folk tycker om Apple men volvo gillar det uppenbarligen. Gillar ni inte de så köp en cykel eller opel.
Ja men det är jag inte. Jag håller mig till fakta och vart du passar in i den får stå för dig. Och resonemanget i fråga är att det är dumt av ett bilmärke att stänga ute majoriteten av telefoner ifrån att kunna dockas direkt i bilen.

Edit, och jag anspelar inte på att du är dum. Jag säger i klartext; du är dum. Säger man att Android enbart är för WT och fattiglappar har man antingen helt enkelt en snävare förståelse än den normalbegåvade eftersom man inte förstår hur respektlöst det är eller så är man otroligt lättlurad som gått på den informationen ifrån början. I vilket fall tycker jag att du är dum/korkad. Men det gör mig inte upprörd. Det är som att himmeln är blå en solig dag! Fakta!
Edit igen, och att använda stora bokstäver betyder inte frustration. Det betyder att man understryker något lite extra. Som i detta fall ville jag understryka hur fundamentalt korkade påståenden har vart här i tråden.
av Linqid
Dirkdiggler; rent spontant kan man känna att du bör tagga ner lite. Ta vad folk skriver med en nypa salt, det är inte på liv och död.

Vidare förstår jag inte alls den upprörda stämningen. Som jag förstått det kommer det här vara en typ av applikation du kan installera i din bil. Typ; har du en iPhone och vill kunna använda den och dess funktioner på ett smidigt sätt medan du kör kan du välja till Apple CarPlay. Det är inget måste, och du kommer knappast vara låst till enbart iPhone. Volvos nya gränssnitt kommer ju med största sannolikhet fortfarande vara kvar, med möjligheten till CarPlay. Vill man inte använda CarPlay även om det är installerat lär det inte heller vara några problem, konstigt vore annars.

Hade Android haft ett liknande system att erbjuda hade säkert det funnits som tillval också, och skulle ägare nr 2 vilja byta ut CarPlay mot motsvarande för Android lär det säkert gå bra det med. Vi pratar mjukvara.

Jösses vilken storm i ett vattenglas.
av psi

Provocerad är jag verkligen inte heller. Du missförstår mig helt. Jag tycker att det finns ofantligt korkade resonemang här i tråden (de är VERKLIGEN korkade) men det provocerar mig inte. Det underhåller mig till en viss gräns men jag tycker mest det är sorgligt. En hatkärlek kan man nog säga att jag har gentemot det! Dumhet alltså.[/quote]

Jag skiter fullständigt i vad folk tycker om Apple men volvo gillar det uppenbarligen. Gillar ni inte de så köp en cykel eller opel.[/quote]

Ja men det är jag inte. Jag håller mig till fakta och vart du passar in i den får stå för dig. Och resonemanget i fråga är att det är dumt av ett bilmärke att stänga ute majoriteten av telefoner ifrån att kunna dockas direkt i bilen.

Edit, och jag anspelar inte på att du är dum. Jag säger i klartext; du är dum. Säger man att Android enbart är för WT och fattiglappar har man antingen helt enkelt en snävare förståelse än den normalbegåvade eftersom man inte förstår hur respektlöst det är eller så är man otroligt lättlurad som gått på den informationen ifrån början. I vilket fall tycker jag att du är dum/korkad. Men det gör mig inte upprörd. Det är som att himmeln är blå en solig dag! Fakta!
Edit igen, och att använda stora bokstäver betyder inte frustration. Det betyder att man understryker något lite extra. Som i detta fall ville jag understryka hur fundamentalt korkade påståenden har vart här i tråden.[/quote]

Herregud, grejen med ett forum är väl att diskutera saker? Jag respekterar din åsikt och hade du varit normalbegåvad så hade du respekterat andras åsikter och inte börjat gråta ut här. Antar att du bor i förorten, har android, gillar lådvin, lönnfet och har en fet kärring och fula ungar. Men det är inget jag slänger i facet på dig. Avslutar mina aktiviteter i tråden nu med att säga att JAG i alla fall tror det kan bli coolt med carplay.
Användarvisningsbild
av dirkdiggler
Linqid skrev:Dirkdiggler; rent spontant kan man känna att du bör tagga ner lite. Ta vad folk skriver med en nypa salt, det är inte på liv och död.

Vidare förstår jag inte alls den upprörda stämningen. Som jag förstått det kommer det här vara en typ av applikation du kan installera i din bil. Typ; har du en iPhone och vill kunna använda den och dess funktioner på ett smidigt sätt medan du kör kan du välja till Apple CarPlay. Det är inget måste, och du kommer knappast vara låst till enbart iPhone. Volvos nya gränssnitt kommer ju med största sannolikhet fortfarande vara kvar, med möjligheten till CarPlay. Vill man inte använda CarPlay även om det är installerat lär det inte heller vara några problem, konstigt vore annars.

Hade Android haft ett liknande system att erbjuda hade säkert det funnits som tillval också, och skulle ägare nr 2 vilja byta ut CarPlay mot motsvarande för Android lär det säkert gå bra det med. Vi pratar mjukvara.

Jösses vilken storm i ett vattenglas.
Välkommen in i stormen!

Den upprörda stämningen vet jag inget om. Jag kanske upprör någon, det kan jag inte hjälpa, men jag är väldigt nedtaggad över lag.

Konstigt är i alla fall det att man, som det verkar av det lilla jag läst, väljer en dockningskontakt till en enda slags telefon när det finns tiotals aktörer som används dagligen av miljoner människor. Det frustrerande är bilden visst folk har gentemot Android och andra system.
av psi
Ska bara tilläga att jag var inte på WT/Fjortis forumet som länkades innan. Haha kul läsning. Android ägare är så grymt lätt provocerade. Här har jag svamlat i ett par inlägg och nån annan har sagt att dom tycker de här verkar bra och det forumet börjar tugga fragma och gråta.

Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA (not)
Användarvisningsbild
av svergie2
psi skrev:Ska bara tilläga att jag var inte på WT/Fjortis forumet som länkades innan. Haha kul läsning. Android ägare är så grymt lätt provocerade. Här har jag svamlat i ett par inlägg och nån annan har sagt att dom tycker de här verkar bra och det forumet börjar tugga fragma och gråta.

Men fjortis och Android går inte ihop och 4:e klassare är väl inte medlem på något forum för iPhones? Vad menar du?
Användarvisningsbild
av dirkdiggler
psi skrev:Ska bara tilläga att jag var inte på WT/Fjortis forumet som länkades innan. Haha kul läsning. Android ägare är så grymt lätt provocerade. Här har jag svamlat i ett par inlägg och nån annan har sagt att dom tycker de här verkar bra och det forumet börjar tugga fragma och gråta.

Fortfarande inte provocerad. Förstår du hur enkelt det är att tro mindre om din förståelse?

Du är den som gjort respektlösa inlägg om något du uppenbarligen inte förstår. Och ta av dig offerkoftan människa.
av Echoes
Ojoj.

Som en fd apple-fanboy så får jag verkligen säga att jag känner igen beteendet. Precis samma tongångar gick det alltid i apple-forumen när denna diskussion togs upp. Något som visar sig vanligt dock är att dessa Apple-fanboys mer eller mindre aldrig ens prövat Android. Om man inte räknar dom där minuterna snabbt på Elgiganten eller liknande. Så att bygga sina argument och kunskap kring Android på det är väl inte direkt rättvist eller givande för någon.

Problemet i denna debatt har ju blivit att det är "vi mot dom" hela tiden oavsett vilket man använder. Att olika användare har olika användningsområden är viktigt att poängtera.

Kan vi inte vända på det istället? Då detta är en tydlig debatt och vi är på "er" hemmaplan så är min fråga.

Varför vill ni Apple användare härinne inte ha Android? Vore uppskattat om konkreta argument kan postas, inte uppfattningar som att det är WT osv.

Väl mött.
Användarvisningsbild
av SvenB
dirkdiggler skrev:
Fortfarande inte provocerad.
Tillbaka vid tangentbordet och skulle vilja ha svar av dig varför du 15 minuter efter jag hälsat dig välkommen till "jagrullar" skrev detta i Androidforumet om mig: Han SvenB måste ju bara förståndshandikappad. Detta innan debatten hettade till.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13

Här kommer något mycket intressant. Had[…]

Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]

Letar oljetryckmätare

Grejerna (made in China) beställda via Amazon[…]