Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CHSC
Mwi skrev:
CHSC skrev:Att bränsleförbukning skiljer sig i verkligheten känns inte så farligt, det har jag räknat med. Det som oroar mest är att acc. kanske är 2-2,5 sekunder långsammare än utlovat.
Kanske blir en tur till Bilia till helgen för lite test.
Om inte utlovade siffror stämmer får man väl utnyttja garantin :D
De får väl fixa fram några extra hästar så bilen presterar i nivå med vad som utlovas.

Någon som vet hur de får fram presenterade siffror?
Tycker att det är lite märkligt att XC60 D4 -vea gör 0-100 på 8,5 medan V70 med samma motor gör sprinten på 8,6, trodde det var tvärt om pga XC60ins luftmotstånd. Men sitter det en D5 awd automat så är V70 snabbare 8,0 mot XC60ins 8,3.
Användarvisningsbild
av PaNi
CHSC skrev:http://www.youtube.com/watch?v=UV_BxzOBvHQ

Provkörde en D4 FWD aut idag, med telefonen som tidtagarur kom jag ner under 9 sek 0-100.
Filmade också en runda, lite darrigt bild eftersom jag håller telefonen.
Släppte på bromsen när varvräknaren kom upp till cirka 1900 varv.
Klart under 9 sekunder skulle jag säga, jag får det till 8,1 sekunder i din film. Kan du göra en mer exakt tidsberäkning med tidskoderna i videofilen?

Tack, nu känner jag mig nöjdare med mitt VEA-val. Upp mot 11 sekunder som det antyddes tidigare i tråden hade inte känts bra.

Undrar förresten hur mycket det skiljer mellan individuella bilar. Kan det vara så att två på pappret identiska bilar skiljer så mycket som 3 sekunder?
av newbie1111
CHSC skrev:http://www.youtube.com/watch?v=UV_BxzOBvHQ

Provkörde en D4 FWD aut idag, med telefonen som tidtagarur kom jag ner under 9 sek 0-100.
Filmade också en runda, lite darrigt bild eftersom jag håller telefonen.
Släppte på bromsen när varvräknaren kom upp till cirka 1900 varv.
Bra initiativ!
Då verkar det stämma.
Vad tyckte du i övrigt?
av CHSC
PFA skrev:Ser att du testade med lådan i sportläge. Testade du i normalt läge också?
Nej, jag testade bara i sportläget.
Användarvisningsbild
av MartinS
Man får nog klocka upp mot 105km/h för att det skall va rätvisande.

/Martin
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]

Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]

B230F går fett

Det är relativt vanligt att bränsletryck[…]