Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fritteh
perhall skrev:Du verkar nöjd med ditt Grisen i säcken-köp - innebär inte ett sånt att man är missnöjd??? Låter bra med T5 hur som helst, ser själv fram emot när den kommer i nästa V70-generation så får vi se om det kanske blir en sån. Verkar var bra drag och låg förbrukning.
PH
Helt rätt. Det var dock en anknytning till den terminologi som tidigare använts i en annan tråd här på forumet :)
av Fritteh
simonhalmstad skrev:Det var låg förbrukning fast det skiljer ju en del jämfört med deklarationen som säger 0,62, kör ungefär som du men snitt hastighet på 44 och den drar normalt mellan 0,68-0,71 vid pump, fast med en D5 manuell men den känns inte på något snabb jämfört med min V70-T5 :)
Jag skulle nog påstå att jag ligger närmare stadsförbrukningen än blandad i mitt körmönster och då med lite tung högerfot så 8,6 tycker jag är bra.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Tycker också det är bra förbrukning stor skillnad jämfört med T5 5-cyl :)
av perhall
OK - har aldrig hört nån använda uttrycket när personen blivit nöjd efter köpet:)
av Gunner
Kört 160 mil totalt med min nu. 77 sedan senaste tankningen och datorn anger 63 mil till tom! :) Samt att den visade 0.36 / mil. Vid landsvägskörning (70-80 väg) till jobbet i kväll. Med tanke på att motorn långt ifrån är inkörd, så är jag supernöjd med dessa siffror! I övrigt är bilen otroligt lättkörd och bekväm. Bannar mig själv dock att jag inte reflekterat över laminerade rutor. Då bilen är så pass tyst i gången, att medtrafikanterna hörs mer än vad jag är van vid. Men som för andra, så fanns det inga bilar för provkörning. När beställningen lades.
//Mats
av Ulmerkotte
PFA skrev:Tråden dog förvånansvärt snabbt, får se om jag kan väcka den till liv igen :)

Nu har ni fått några mil i ryggen. Hur känns det? Någon ny här på forumet som kanske inte sagt sitt än?

D4'an ihop med automaten tror jag är intressant för många. Jag är extra nyfiken på den kombinationen i en XC60. Någon som fått sin XC60 än? Men oavsett bil och låda är det intressant så klart!

Kom igen! :)
Återkommer väl med bränsleförbrukningar!.. behöver ju inte tanka så ofta :P , särskilt inte i långjulledighet, bilen har gått 157 mil nu. Är otroligt nöjd med bilen, värme i ratten är en favorit, Keyless likaså
av perhall
Tycker VEA verkar utmärkt! 520-dieseln både bullrar, vibrerar och är rätt seg, inte jättesnål heller. Men den funkar bättre i treserien. VEA 181 hk verkar i alla avseenden bättre! Och då har ju BMW:n ändå fått en del beröm.

Måste dock säga att med 0,36 i EU-mix verkar Volvo hamnat i samma läge som Audi, BMW och Merca, dvs. fantasisiffror, men den som lever får se!
PH
av mattish
Intressant läsning. Jag har inte blivit färdig till en provtur ännu men det kommer väl ;)
Ni som nämner inkörningsperiod 1000 mil kan addera ytterligare några tusen mil. Min bil går bara snålare och snålare för varje mil som rullar. Snart är jag nere i 0,6 per mil med samma körmönster som för ett år sedan. Började på 0,68 och nu har den gått 3600 mil.
av Ocin
Har någon erfarenhet av de nya sportstolarna i xc60? Har hört att de är ngt större än i v60!
Senast redigerad av 1 Ocin, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 39

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]