Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Magnus-B skrev: sön 31 mar 2019, 20:12
Magnus-B skrev:En jobbarkompis säger också att han inte har nåt vinande på sin D4 men när han passerade mig i garaget så ven den värre än min.

/M
Och nu ikväll hade motorn stannat och när han startar igen så går den riktigt dåligt.
Ska bli intressant och se om det är ett balansaxelhaveri.

/M
Kan ju vara vad som helst egentligen, men håll oss uppdaterade!
Har de senaste dagarna hört liknande ljud på våran "nya" bil låter lite som högfrekvent turboljud vid ~1500-2000 varv.
Vet inte än om det är balansaxel problem eller nått annat.
Nån som vet om även detta täcks av emissionsgaranti?
Annars har jag ju över ett års garanti kvar från bilfirman..om det täcks av den.
Börjar undra lite...jag till volvo igen från vw gas/bensin för att det var mkt dyra servicear, har redan lämnat in bilen för byte av egrkittet och bara ägt bilen sen jan...🤢
Nej det täcks inte av emissionsgarantin, däremot troligen av garantin från bilfirman.
Har du tid och ork så lägg gärna upp ett tube-klipp.
Det är iallafall väldigt intressant att följa deras tråd i Holland, det diskuteras i det närmaste exakt det vi med gör, och det är ju bara i holland volvo säljer ju vea spisar världen över. Jösses gigantiska problem om de inte löser detta med en ny modul. Är iofs rätt gigantiska problem redan, tom en person som bytte bort sin vea 2,0 manuell till en vea 1,5 Automat just för att slippa ylandet under huven (den saknar axelpaket), han skrev det blev dyrt att byta med det var det värt. ja vad ska man säga?
Magnus-B skrev:
Magnus-B skrev:En jobbarkompis säger också att han inte har nåt vinande på sin D4 men när han passerade mig i garaget så ven den värre än min.

/M
Och nu ikväll hade motorn stannat och när han startar igen så går den riktigt dåligt.
Ska bli intressant och se om det är ett balansaxelhaveri.

/M
Hört vad det var för fel?
Jo det var egr fel så ”går dåligt” är ju ett brett begrepp.

Hade förväntat mig att få ett svar på hur motorn beter sig när balansaxlarna havererat om den en startar.

/M
Är det bara s/v & xc 60 som har problemet med balansaxlarna?
Mötte grannen med sin XC40 T4 idag när jag var ute och spatserade och den tyckte jag lät som att det ven ifrån.
Magnus-B skrev: sön 07 apr 2019, 14:41 Är det bara s/v & xc 60 som har problemet med balansaxlarna?
Mötte grannen med sin XC40 T4 idag när jag var ute och spatserade och den tyckte jag lät som att det ven ifrån.
Denna tråden ligger ju i kategorin S60N (11-17) V60, XC60 (11-17), troligen mest dessa bilar som hittat hit kan jag tänka.
Det ligger en V40 T3 och en S90 D4 med problematiken i trådstarten.
Du kan väl hinta grannen om detta innan hans garanti löper ut.
Såg nu att tråden ligger i denna kategorin.
Ja grannen sitter nog inte här och läser så jag ska nog berätta för honom.

Jag var i kontakt med en biltidning i mitten på mars månad och de skulle kolla upp lite och återkomma ifall det var något de skulle skriva om men de har inte hört av sig än.
Det skulle isåfall skrivas om det i april men det är visserligen bara början än men kanske volvo hindrat dem att skriva.
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 132

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]