Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hade detta varit jag hade jag mailat honom påpekat problemet och säga att får jag inte bilen eller en återkoppling så går jag och köper en annan bil, någon annan stans. DÅ ska du se att det blir lite fart.
av lelele
Idag ringde jag honom igen, och fick svar. JAAA, var beredd på att klaga lite men innan jag hann göra det så bad min ÅF massa ursäkter och påstod att det var en hel del som blev magsjuka under denna period,vilket ledde till att han inte hann med allt som han skulle ha hunnit. Fick en tid, jag ska hämta den på nästa fredag alltså den 16/1. Så i mitt fall är min leveransen två veckor försenad om man utgår från minvolvo.se. Det stod en vecka kvar till leverans redan innan julafton. Jag sa dock inget mer. Nu har jag iallafall ett datum, så jag slipper kollar email eller samtal så ofta. En s60 hade jag beställt.
av erikaeger
Pratade precis med ÅF, dom har i sin "kalender" besked som att få min bil till sig den 20e januari...och sen säger dom att dom behöver 5 arbetsdagar för att "göra den leveransklar (själv jobbat på rekondfirma som ung, och det tar 1-2h för tvätt & iordningsställande)...har inga tillval som stänkskydd eller dragkrok!

Den 20e är en tisdag, är det orimligt tycker ni att stå på sig och i alla fall "kräva" leverans den helgen 24-25 januari? Eller är det 5 vardagar dom syftar på? Dvs jag kan behöva stå ut att vänta över helgen? :roll:

Nära nu, får slå sig själv på fingrarna för att inte gå in på MinVolvo varje gång man får en minut över på jobbet :wink:
Användarvisningsbild
av GustavE
Hämta den den 20e och tvätta och iordningställ den själv. Så gjorde jag. Hämtade den direkt vid öppning när den kommit till dom.
Många kan inte förstå hur man kan hämta en skitig bil full av plast och papper. Jag tycker det gav lite mer känsla att fixa med den själv. Det är ju det som är halva grejen att köpa nytt. Undra hur många som skulle köpa en startad dator eller mobiltelefon utan kartong och skyddsplast? :D

Är du dessutom gammal rekondare är det inget att fundera över :-)-)

Glöm inte att säga till om en extra list till framskylten så du slipper montera bakre regskylten med deras reklam. Ytterligare en anledning att göra iordningställandet själv. Bilen behöver aldrig få uppleva en bilhandlarlist på bakre regskylten med den risk det innebär för att skada lacken på bakluckan vid bytet till neutral list. :-DD
av erikaeger
Zanders skrev:
image.jpg
Nice! Borde vara min tur snart då :D
Snart så rasslar det till! :)
Vart i landet skall din bil transporteras? Min skall endast typ 1 mil från fabriken - borde gå snabbt :o
Användarvisningsbild
av Zanders
erikaeger skrev:
Zanders skrev:
image.jpg
Nice! Borde vara min tur snart då :D
Snart så rasslar det till! :)
Vart i landet skall din bil transporteras? Min skall endast typ 1 mil från fabriken - borde gå snabbt :o
Ja det hoppas jag verkligen! Min ska inte ens det, några 100 meter kanske. Volvo City ;)
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 203
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]