Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfs
leiwi skrev:
Rudolfs skrev:
leiwi skrev:Var förbi idag. Hans leveransavdelning verkar ha noll koll. Bilen skulle anlänt den här veckan men det verkar den inte ha gjort. Den stod fortfarande kvar i Gent i fredags.... Ska droppa in vinterdäcken innan vi drar iväg i jul så om jag har tur kan jag plocka ut den i mellandagarna. Blev lovad V50 vid beställningen men mer troligt att leveransen sker V51-1. Tur övermilen är billiga då vi snart kört 400 sen vi slog till och blir ytterligare 260 under julhelgen!

Suck.
står det vecka 50 i papperen så tycker inte jag att du skall betala efter V50 :x
Så då ska han beställa en ny bil av en annan handlare och vänta ytterligare 8-12 veckor? Eller ska han få bilen gratis ist tycker du?

?:-/
Jag menade givet vis att han inte skall betala för "övermil" efter vecka 50[/quote]

Det kan jag däremot tycka är en vettig ståndpunkt att ställa sig vid. :)
av Rudolfs
volvobrasse skrev:Alltså när får man se regnummer? Bilen borde väl ha en reggskylt om den blivit tillverkad, eller sätts även det på hos ÅF?
Min kom 2-3 veckor innan leverans, men syntes inte på min volvo förens efter jag hämtat bilen.
av ansjo
volvobrasse skrev:Alltså när får man se regnummer? Bilen borde väl ha en reggskylt om den blivit tillverkad, eller sätts även det på hos ÅF?
Den sätts på hos ÅF om jag fattat det rätt :).
av spuzz
Såg en bil på parkeringen som matchar våran men allt känns så handlingsförlamat. Vet inte vem man ska bli arg på riktigt. Ska åka dit och lyfta på alla lapparna och riva bort plasten själv!

Statusen har ändrats på sidan dessutom.
ImageUploadedByTapatalk1418649804.668111.jpg
ImageUploadedByTapatalk1418649804.668111.jpg (55.33 KiB) Visad 3990 gånger
Säljaren ringde precis tillbaka. Får ett slutgiltigt besked imorgon huruvida de lyckas få den klar till på fredag. Verkar löna sig att ligga på trots allt även fast jag är en gnutta skeptisk :-).
av ansjo
Det går åt fel håll för min blivande XC60, har backat tre siffror under de tre senaste dagarna, från 3289 till 3292...jag vet att de siffrorna inte säger så mycket, ändå kan man inte låta bli att titta :p...
Användarvisningsbild
av leiwi
spuzz skrev:Yes!!

Får bilen på fredag!!

Grattis !
Lönar sig att ibland vara en "jobbig och krävande " kund. :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Och jag hämtar min i morgon efter 12 veckors väntan! Såååååååå jävla less på att logga in oå minvolvo nu att jag inte kommer logga in där förrän om 4 år när jag köper en ny bil, om jag slipper :)

Om ÅF nu håller vad dom lovat (vet jag imorgon när jag hämtar den) så innebär detta att jag fick min bil ca 2 veckor innan. Men som jag sagt tidigare måste man ligga på dom. Jag sa tidigt i denna tråd när jag nyss hade beställt min bil att min ÅF får 2 dagar på sig at fixa bilen. Det fixar dom nu på två dagar också.

Jag skulle aldrig nöja mig med att vänta på en bil i över en vecka på en parkering hos ÅF. Har jag lagt ut mellan 300 - 400 000 så får dom fixa snabbt! Så möjligheten finns för dom, det är själva viljan och planeringen som måste påverkas :)
av MrAnderzon
Min stod hos ÅF en eftermiddag och hämtade den kl.14 dagen efter, utan att ha "legat på" ÅF. Däremot sa ÅF att bilar som säljs privat brukar dom få ut fort medans leasing och företagsbilar kan ta ngn dag extra..
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 203

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]